Regisztrációs adóból - a Pénzügyminisztérium adatai szerint - az év első négy hónapjában a 62,3 milliárd forintos éves előirányzat 24,6 százaléka folyt be - írja a Magyar Nemzet. (A múlt évben 64,6 milliárd teljesült.) A tárca sajtóosztálya szerint ebből azonban nem szabad meszszemenő következtetéseket levonni, hiszen a tervezett 13,8 milliárd helyett 15,3 milliárd forint bevétel teljesült. Sok autókereskedő mégis úgy véli, a négy hónap alatt közel 25 százalékos teljesülés a korábbi várakozásukat igazolja, amely szerint az állam idén kevesebb bevételt fog realizálni az ez évtől jelentősen magasabb regisztrációs adó miatt. Úgy vélik, hogy négy hónap alatt időarányosan a bevételek 33,3 százalékának kellett volna teljesülnie.
Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke aláhúzta: a használt autók után fizetendő magas regisztrációs adó miatt az import drámaian visszaesett. A tavaly behozott 19 ezer autó helyett becslésük szerint az idén ennek felét sem éri majd el az import volumene. (2002-ben majd százezer, egy évvel később még közel 74 ezer használt autó "gurult" be hazánkba.) Álláspontjuk szerint EU-konforttá kell tenni ezt az adónemet, s arra lenne szükség, hogy a használt autóknál az újak után fizetendő regisztrációs adó mértékének 70 százalékát kelljen fizetni. Ez lenne az első lépés az EU-konforttá tétel érdekében. Első lépés, hiszen az unióban nagyságrendekkel kevesebb adót kell fizetni a használt autók után.
A gépjármű-kereskedők egyesületének elnöke hangsúlyozta, hogy partnerek a gazdaság e szegmensének kifehérítésében - bár szerinte annyira nem fekete ez a terület, mint ahogy azt egyesek gondolják. Ismertette, hogy a közelmúltban leültek a Pénzügyminisztérium szakértőjével, majd volt egy levélváltásuk a témában, javaslatot is tettek, de azóta semmi konkrétum nem történt. Fojt úgy látja, ha az általuk javasolt elképzelést bevezetnék, akkor a behozatal a duplájára duzzadna. Az elnök aláhúzta: ha erre nem kerül sor, az hátrányosan érinti azokat a családokat, akik csak használt, de a jelenleginél korszerűbb járműre szeretnék lecserélni autójukat, ám a magas adó miatt ezt jelenleg nem tehetik meg. Ez hátrányos a használtautó-kereskedőknek is, mert forgalmuk már eddig is drasztikusan visszaesett, s a jövőben még inkább apadni fog. A használt autót importáló cégek száma a korábbi 350-ről ötvenre esett vissza. A bezárások miatt a szállítócégek többsége is tönkrement, a háttériparral együtt pedig öt-tízezer ember veszítette el az állását. (MNO)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.