Kojnok Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) főosztályvezetője a nol.hu-nak elmondta: a hajójegyzékben a hajók műszaki és tulajdonosi adatait tartják nyilván. Az adatbázisba azonban a hajók értéke nem kerül be.
A lajstromból tehát legfeljebb az derül ki: az adott hajó a jogszabályokban leírt kategóriák közül melyikbe sorolható. A jacht minősítést ráadásul a lajstrom nem is ismeri.
Az NKH nyilvántartása szerint tengeri közlekedésre 5895 magyar hajó alkalmas, a "magyar magánhajóflotta" azonban feltehetőleg nagyobb az listán szereplőnél.
A külföldön lajstromba vett hajókról a magyar hatóságok ugyanis egyáltalán nem kapnak információt. Azokat a hajókat tehát, amelyeket tulajdonosaik a vagyonosodási vizsgálatoktól való félelemből kivonták a magyar hatóságok látóköréből, szinte lehetetlen megtalálni.