Márciusban 3,1 százalékkal, az első negyedévben 5,6 százalékkal emelkedtek a szálláshelyi szobaárak, ezáltal a vendégéjszakák 1,2 százalékos visszaesése ellenére a szektor teljes árbevétele bruttó 6,3 százalékkal emelkedett az első három hónapban. A vendégéjszakák számának 4,4 százalékos márciusi csökkenése nem okozott meglepetést, mivel a naptárhatás erőteljesen érvényesült, majd az áprilisi statisztikában jelenik meg a nagypéntek és a húsvét, valamint az iskolai tavaszi szünet pozitív hatása.
A statisztikai hivatal gyorsjelentése szerint a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 4,1, a belföldieké 4,7 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakától. A szezonális és naptárhatás figyelembevételével a külföldi vendégforgalom 1,7, a belföldi vendégforgalom 3,7 százalékkal növekedett, miközben a kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 3,2 százalékkal emelkedett márciusban. A teljes szálláshelyi árbevétel 35 milliárd forintot tett ki, ebből 19 milliárd volt a szállásdíjbevétel. A vendégszámok is elmaradtak a kevesebb hosszú hétvége és a későbbi ünnep miatt márciusban, az előző év azonos hónapjához viszonyítva a külföldi vendégek száma 2,8, a belföldi vendégeké 1,7 százalékkal csökkent. Jelentősen, 13 százalékkal, 1,6 milliárd forintra emelkedett ugyanakkor a Széchenyi Pihenőkártyához kötődő költések volumene, az első negyedévben 10 százalékkal haladta meg a bázist.
Az első negyedév egésze 50 százalékos szállodaiszoba-kihasználtságot hozott, ami 0,8 százalékkal marad el a tavalyitól, a kereskedelmi szálláshelyek 5,1 milliós vendégéjszakaszáma pedig 1,2 százalékkal kevesebb, mint egy éve volt. Mindezzel szemben a szálláshelyek bevétele 6,3 százalékkal emelkedett az év első három hónapjában, amikor elérte a 92 milliárd forintot. A Magyar Turisztikai Ügynökség a márciusi adatokat úgy értékelte, hogy a hazai turizmus a négynapos hosszú hétvégék nélkül is jól teljesít, és a legfontosabb küldő piacokról származó forgalma számottevően növekedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.