Folyó áron 831 milliárd forint árbevételt értek el az első negyedévben az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ágba sorolt vállalkozások, 7,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos negyedévében – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentéséből. Az ágazatban 86 ezren álltak teljes munkaidős alkalmazásban az említett időszakban, 1,6 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. A bruttó átlagkereset 678 ezer forint volt, vagyis egy év alatt 7,2 százalékkal emelkedett az ágazati fizetés.
A KSH jelentése szerint több mint kétharmadával bővült a mobil-adatforgalom, az első negyedév végén 12,6 millió aktív SIM-kártya volt, 3,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A mobil-előfizetéseken belül a havidíjas előfizetések száma 6,5 százalékkal meghaladta az előző évit. A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 75 ezerrel csökkent, az üzletágban tapasztalható visszaesés kilenc éve tart. Az említett időszakban 2 milliárd hívást indítottak az ügyfelek mobilhálózatból, a mobiltelefonálással töltött összes idő 6,3 milliárd perc volt, 6,8 százalékkal több, mint egy éve. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő 87 százalékát mobiltelefonról indított hívások tették ki.
Az internet-előfizetések száma 10,4 millió volt az első negyedév végén, 4,4 százalékkal több, mint egy éve. A lendületes fejlődés mögött részben az áll, hogy a szolgáltatók gyorsan alkalmazkodtak a technológiai változásokhoz, és az okostelefonok elterjedése, az árverseny is segítette a folyamatot. A vezetékes internet letöltési forgalma évről évre dinamikusan növekszik, a letöltési forgalom 61, a feltöltési 56 százalékkal volt nagyobb, mint az előző év azonos időszakában.
Az internet-hozzáférési szolgáltatások nettó árbevétele folyamatosan növekszik, a 79 milliárd forintos árbevétel folyó áron 12 százalékkal több volt az egy évvel korábbinál, és több mint fele mobilinternet-hozzáférési szolgáltatásból származott.
Nettó
79
milliárd forintért adtak el internet-hozzáférést
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.