BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra lesz harmadik műszak Kecskeméten

Plug-in-hibrid modellek sorozatgyártásával biztosítja be a Daimler konszernen belüli meghatározó szerepét a kecskeméti Mercedes-Benz gyár.

Bár a belső égésű motorok rajongója vagyok, a CLA Coupé és a CLA Shooting Brake hibrid modelljei engem is lenyűgöznek – mondta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője a két modell plug-in-hibrid gyártásának tegnapi bejelentésekor. A 4400 főt foglalkoztató kecskeméti vállalat feje szerint a mostani egy fontos lépés a zöldebb jövő felé vezető úton, ugyanakkor felidézte, hogy a 2012-ben legördülő első autó óta számos fenntarthatósági célkitűzést már elértek. Az elmúlt nyolc évben az energia- és vízfelhasználást 40, illetve 30 százalékkal csökkentették, a hulladék-újrahasznosítás aránya pedig immár csaknem százszázalékos.

A következő nagy lépés a szén-dioxid-mentes termelés elérése lesz, ami 2022-es célkitűzés. Az egy előállított járműre jutó energiafelhasználás viszont már most Kecskeméten a legalacsonyabb a konszern berkeiben.

A koronavírus-járvány hatásai kapcsán Christian Wolff elmondta, hogy a gyár öt hétre állt le a tavasszal, de április végén újraindult az első műszak, majd május elején a második is követte. Kiemelte, hogy mivel stabilizálódik a kereslet az új autók piacán, augusztus elején visszatérhet a harmadik műszak is. Az ügyvezető igazgató úgy értékelt, hogy óvatosan bizakodnak, de azt prognosztizálják, hogy a plug-in-hibrid modellek iránti fokozott vásárlói igény nagyban hozzájárulhat a harmadik műszak kihasználtságához. Az augusztus 17–23-i héten nem az autóipar gyengélkedése miatt áll le a termelés, hanem azért, mert az A-osztály révén egy újabb zöldmodellel bővül a portfólió, a szeptemberi startra pedig részben át kell alakítani a gyártást. Magyarország nemzetgazdasági célkitűzése és a Mercedes Benz fejlesztéspolitikája összhangban áll egymással – hangsúlyozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az eseményen. Mint mondta, hazánk érdeke, hogy minél több olyan értékteremtő vállalkozás működjön itt, amely magas színvonalú tudást hasznosít, high tech gyártókapacitással és termékekkel rendelkezik, valamint környezettudatosan működik, a fenntarthatóság felé tesz lépéseket. Kiemelte, hogy az autóipar adja a magyar export csaknem negyedét, s a hazai GDP több mint

5 százalékát, a beszállítók és szolgáltatók tevékenysége pedig további 8-9 százalékért felel a gazdaság teljesítményében. Reinhard Münster, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a nagy mennyiségben értékesített Mercedes-Benz kompakt járművek szegmensében ezzel csoportszinten hattagúra bővül a plug-in-hibridek kínálata. A párhuzamosan induló két új sorozatgyártással a kecskeméti üzem ismét bebizonyítja nagyfokú rugalmasságát és hatékonyságát. A Mercedes-Benz autók esetében első ízben a belső égésű motort is az elektromos hajtásért felelős elektromotor indítja el, amelynek teljesítménye 75 kilowatt. Az 1,33 literes négyhengeres motorral együtt ez 160 kilowatt (218 lóerő) teljesítményt és 450 newtonméter rendszernyomatékot eredményez, a fogyasztás pedig 1,42–1,6 liter 100 kilométeren. Kiderült, hogy a járművek hatótávolsága 69–79 kilométer, ez azonban elegendő lehet, hiszen egy felmérés szerint mindennapos használat mellett a megtett utak 60 százaléka rövidebb mint 50 kilométer, 90 százalékuk pedig legfeljebb 100 kilométer hosszú.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.