BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új Duna-híd Magyarországon: villámtempóban épül, a szerkezet már összeért a folyó fölött

A befejezéshez közelít Magyarország huszadik dunai átkelőjének a megépítése. Óriásprojektről van szó, kis híján százmilliárdba kerül, és hatalmas változást hoz a közlekedésben.

A híd összeért – írta ki közösségi odalán péntek délelőtt Font Sándor. Bács-Kiskun vármegye harmadik egyéni választókerületének országgyűlési képviselője a Kalocsánál épülő új Duna-hídról tett bejelentést.

Kalocsa híd Magyar Építők
Összeért az új Duna-híd szerkezete Kalocsa és Paks között. Fotó: Magyar Építők

Több részletet nem közölt, azonban hivatkozásként megjelölt egy másik Facebook-bejegyzést, amely már több információval szolgál. Ezt egy helyi vállalkozás, a Kalo-Rent Bt. tulajdonosa, Karcsák László tette közzé. A darus cég maga is részt vesz abban a műveletben, hogy összeérjen a híd szerkezete. A vállalkozó röviden le is írta, illetve számos képpel illusztrálta, hogyan is zajlott a művelet. (Időközben a poszt elérhetetlenné vált.)

Hát összeért! A csütörtöki nap folyamán bedaruztuk azt az acélszerkezet-elemet, amivel összekötődött a kalocsai part és a folyómederben lévő bal oldali hídpillér pályalemeze

– írta. Azt is kiemelte, hogy a darukezelő Török Csaba volt.

Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a várakozásokhoz képest jóval gyorsabban halad a híd építése. Október végén számoltunk be arról, hogy még néhány hónap, és összeérhet a szerkezet. Ez három héttel később már be is következett, ami már csak azért is örömhír, mert a Paks és Kalocsa között épülő új Duna-híd hetven kilométeres kerülő utat rövidít le, amint birtokba vehetik a járművek. Ennek köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken.

Az új Duna-híd a magyar Duna-szakasz huszadik átkelője lesz, és várhatóan 2024 nyarára készülhet el a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében. Az építkezés még 2021 februárjában indult, klasszikus óriásprojektről van szó: a híd 946 méter hosszú, és hozzá kapcsolódóan jelentős úthálózatot is kiépítenek.

A megvalósítást mintegy 92 milliárdért nyerte el még 2020 őszén a Duna Aszfalt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megrendelésében. Azóta a NIF lényegében beolvadt az Építési és Közlekedési Minisztériumba, így a tárca a megrendelő. 

Az eredeti tervek szerint az átkelő, illetve az azt a környező településekhez és az M6-oshoz kapcsoló 512-es és 5124-es út mintegy 77 milliárd forintból készül el. Ehhez jön hozzá a Duna nyugati partján futó, észak–dél irányú útszakasz, amely Gerjent és Paksot köti össze. Ez az ütem nagyjából 15 milliárd forintból valósul meg. Tehát összességében egy 92 milliárdos fejlesztésről van szó.

Osztrák–magyar konfliktus: Lázár János minisztériuma elmagyarázta, miért rúgták ki a GYSEV ausztriai vezetőjét

Az Építési és Közlekedési Minisztérium először erősítette meg, hogy valóban menesztette a GYSEV éléről az osztrák állam emberét. Az eset komoly konfliktust szült a magyar és az osztrák fél között, végső soron akár kenyértöréshez is vezethet. Lázár János tárcája most részletesen elmondta, miért döntöttek Hana Dellemann leváltása mellett.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.