Kalocsa és térsége már hozzászokott az atomerőmű létéhez. Évek óta az sem kérdéses, hogy a működés folyamatos lesz, hiszen a Paks II. projekt keretében megépül a régi blokkokat kiváltó, új erőmű.
Mégis, az elmúlt időszak legfontosabb kérdése mindig az volt, hogyan tudná a Duna bal partja is a lehető leghatékonyabban kiaknázni az építkezésben rejlő lehetőségeket, illetve hogyan lenne lehetséges a kalocsai térség összekapcsolása a paksi térséggel – írta Font Sándor, az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának elnöke a Facebook-oldalán.
A válasz adott volt: egy HÍDdal – emelte ki.
Az elmúlt öt év rendkívül bonyolult folyamatának eredményeként csütörtökön, 11-kor történt meg a munkaterület átadása, a járványügyi helyzet miatt nem a megszokott módon, a helyszínen, hanem online formában.
A munkaterület átadással tehát megkezdődik a híd fizikai kivitelezése – jelentette ki.
A magyarepitok.hu korábbi cikke szerint az uniós közbeszerzési értesítő adatai alapján az immár a végső tervezési és kivitelezési szakaszba lépő fejlesztést a Duna Aszfalt Kft. végzi el összesen 91,9 milliárd forint értékben. A híd, valamint az azt a környező településekhez és az M6-oshoz kapcsoló 512-es és 5124-es utak végleges kivitelei terveit, illetve építkezését két alprojektben valósítja meg a meghatározó magyar út- és hídépítővállalat.
A Paks és Kalocsa közötti összeköttetést biztosító, 946 méteres hídhoz kapcsolódva jelentős úthálózatot is kiépítenek, az óriásprojekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában zajlik le.