Hosszas, sok hónapnyi előkészületeket követően, várhatóan most már tényleg menetrend szerinti forgalomba áll a Svédországból, a Nordic Refinance lízingcégtől használtan beszerzett, dán eredetű dízelmozdonyok első példánya. A mozdony április 17-én több MÁV-járat kocsijait is húzni fogja Tapolca és Balatonfüred között – írta csütörtökön az Iho.
A MÁV a német Thyssen–Henschel által 1981 és 1985 között gyártott, jó állapotú, megbízható, nagyteljesítményű (3300 lóerős, 175 kilométer per órás sebességre képes) dízelmozdonyok közül tizenötöt bérelne a svéd lízingcégtől.
A Svédországban TMe sorozatú, hattengelyes gépeket korábban a dán nemzeti vasút, a DSB használta távolsági Intercity-forgalomban, majd a Nordic Refinance vette át, akikkel a MÁV csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours Kft. köt a tervek szerint öt évre szóló bérleti szerződést. A mozdonyokat a MÁV Személyszállítási Zrt. (a korábbi MÁV-Start) a MÁV Rail Toursszal kötött, hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe.
Korábban két, már hónapok óta MÁV-tulajdonba került gép (1517 és 1535) a napokban mozdonyvonatként ment fel az őket a hazai közlekedésre felkészítő dombóvári műhelyből a Magyar Vasúttörténeti Parkba. A dízelmozdonyokból eddig öt érkezett meg Magyarországra: a fentebb említett két gépen felül az 1504-es, az 1524-es és az 1527-es.
Azt pletykálják, német mozdonyokat szerezhet be a MÁV: a Balatonnál vethetik be őket – videó
Nem megerősített iparági források szerint német mozdonyokat vásárolhat a MÁV. A 218-asok minőségi ugrást jelenthetnek a magyar vasutakon. A dízelmozdonyok a Balaton partján vagy az Alföldön állhatnak üzembe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.