A péntektől vasárnapig tartó eseményt felvezető mogyoródi sajtótájékoztatón Gyulay Zsolt kiemelte, a megújult paddock és főlelátó majdnem teljesen elkészült, az előbbi harmadik emeletét még nem lehet használni, de a kivitelezőnek köszönhetően azt is beüvegezték, így „gyakorlatilag szerkezetkésznek tekinthető”. „Silverstone után miénk lett a második legnagyobb bokszkapacitás, Stefano Domenicali, a Forma–1 vezérigazgatója pedig azt mondta, mindenkinek úgy kellene építkeznie, mint a magyaroknak. Azt hiszem, ennél nagyobb dicséret nem kell” – jelentette ki a sportvezető, hozzátéve, hogy legalább hat-nyolc másik pálya promotere érkezik majd a Hungaroringre, hogy megnézze a felújításokat.
A Gyulay által említett Domenicali a Formula.hu-nak adott interjúban valóban nem fukarkodott a dicsérettel:
Magyarország mindig különleges helyszín volt számunkra, több okból is. Csodás a kapcsolatunk, Budapest egy remek város, Európa egyik leggyönyörűbb fővárosa, ahol az emberek nem csak a motorsportot élvezhetik, hiszen a város turisztikai tekintetben is sokat kínál. Ez nagy figyelmet kelt, és fontos összetevője a sikernek, ráadásul a kormányzat megértette a Forma–1 jelentőségét, azt, hogy ez az esemény tökéletes névjegykártya ahhoz, hogy megmutassák, milyen is Magyarország valójában.
A Száguldó Cirkusz vezére kitért rá, hogy a Hungaroring felújításáról egy olyan időszakban állapodtak meg, amelyben az európai sajtó képviselői többször is felhívták a figyelmét arra, hogy a kontinensen „válság van, és senki nem akar befektetni”. „Magyarország a tökéletes példa arra, hogy amikor azt kértük, próbáljanak meg gondoskodni az ide látogató szurkolók és közösség jobb kiszolgálásáról, a kormányzat és a promoter válasza is az volt, hogy oké, csináljuk. A megfelelő időben szánták el magukat a munkálatokra, így az idén megcsodálhatjuk ennek az eredményét, amelyhez ezúton is szeretnék gratulálni” – mondta.
„Amikor van egy eseményünk, ott mindennek tökéletesnek és makulátlannak kell lennie. El kell mondanom, hogy Magyarországon is mindig ugyanezt a hozzáállást tapasztaljuk, amiért mérhetetlenül hálásak és boldogok vagyunk. A hangulat mindig remek, a rajongók imádnak Magyarországra menni, és ismét telt házas lesz a hétvége, ami jól mutatja, hogy mennyire fontos ez a piac az F1 számára. A helyzetet még jobbá teszi, hogy a csodálatos versenyhétvége után jön a nyári szünet, amelyet Budapesten kezdünk meg. Biztosan sokan lesznek, akik maradnak még egy hetet, akár vagy akár tovább is” – jelentette ki Domenicali.
A Hungaroring szerződésének meghosszabbításáról Domenicali azt mondta, kiváló a kapcsolat az F1, valamint a magyarországi promoter, a pályát üzemeltető cég és a magyar kormány között, ezért egyfelől tiszteletben tartották a magyar felek igényeit a befektetés és az időzítés kérdésében, másrészt elkészítettek egy munkatervet, amely reálisan biztosította, hogy jövőre befejeződjenek a felújítási munkálatok. „Ehhez az kellett, hogy meglegyen a bizalom közöttünk, a promoter, a pálya és a kormányzat között. Úgy gondolom, hogy ezt is példaként lehet állítani a világ elé” – jelentette ki, és hozzátette, ők nyitottak a jelenleg 2032-ig érvényes szerződés meghosszabbításáról szóló tárgyalásokra.
A Hungaroring felújított épületeit bemutató június 19-i sajtótájékoztatón Gyulay Zsolt úgy fogalmazott: csaknem tíz éve dédelgetett álom teljesül azzal, hogy átvehetik az új épületeket és a megújult infrastruktúrát.
Az eredetileg tervezett 78 milliárd forintos költségvetést nem léptük át, és nem is lehetett túllépni, s büszkék vagyunk arra, hogy a Forma–1-es Magyar Nagydíj egy olyan rendezvény, amely önmagát eltartja. Az elmúlt 15 évből 13-szor a jegybevételekből nyereséges volt a zrt., amelynek a Hungaroring fenntartásához és a versenyszervezéshez nincs szüksége állami támogatásra
– mondta Gyulay Zsolt.
A fejlesztéseket ismertetve elmondta: már az előző Magyar Nagydíjra kiszélesítették a paddock területét, azóta pedig megújult a főépület – amelyet az idén még nem vehet teljes egészében birtokba az F1 –, a főlelátó és a főlelátó mögötti rendezvénytér.
„A fejlesztés célja az volt, hogy a régi, elavult infrastruktúra helyét egy korszerű, gazdaságosan üzemeltethető, minden sportszakmai igényt maximálisan kielégítő paddocképület legyen, amely magába foglalta négy technikai és 36 versenyboksz kialakítását, az FIA-előírásoknak megfelelő versenyirányítási központ, vendéglátó és VIP-területek, irodák, tetőterasz, illetve a depó kivitelezését. Az építés meggyorsítása miatt – és hogy a Magyar Nagydíj a felújítás alatt is szerepelhessen a naptárban – fontos volt, hogy az épület tartószerkezete, alapszerkezeti rendszere előregyártott elemekből álljon, ezért tud ma így kinézni a főépület, amelynek egy részét az idén még nem használjuk, hiszen csak kívülről tűnik késznek, de jövőre már egy minden igényt kielégítő főépületünk lesz, amely nem csupán az autó- és motorsportrendezvényeket lesz képes kiszolgálni, hanem konferenciák, nagyobb létszámú rendezvények megtartására is alkalmas lesz” – sorolta az elnök-vezérigazgató.
Gyulai Zsolt elmondta, az új főépületben helyet kapott 36 versenyboksz és 4 technikai boksz, az első emeleten kialakítottak egy 2000 fő befogadására alkalmas VIP-területet a bokszutca felőli oldalon, páholyokkal, továbbá helyet kapott egy 80 személy ültetett étkeztetésére alkalmas étterem konyhával. Itt a kisebb események alatt étkezhetnek a vendégek, és kisebb rendezvények lebonyolítására is alkalmas. Ezen a szinten még a paddock club további termei és a sajtótájékoztató terem kapott helyet az irodák mellett.
A második emeleten helyezkednek el az üzemeltetési és sportszakmai irodák, valamint egy tetőterasz, amely a paddock club kibővítéseként is működik majd. Itt elkészült az erős- és gyengeáramú hálózat, valamint az ehhez kapcsolódó rendszerelemek (antennajel, hangosítás, sportszakmai és biztonsági kamerarendszer).
A fejlesztés kiterjedt az új, 13 ezer négyzetméteres főlelátóra is, amelyhez a kommentátorfülkék mellett VIP-terasz is készült. Az új főlelátó fedett, befogadó képessége 10 ezer fő. Kibővült a rendezvénytér területe, amelyet új támfalrendszer támaszt meg az erdő felől.
Az új főépületet és az új főlelátót a célegyenes elején és végén egy-egy alagút köti össze, a szervezők és a sportolók, illetve a vendégforgalom biztosítására a két terület között.
Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár kiemelte: a Forma–1 Magyar Nagydíj immár negyven éve a leglátogatottabb magyarországi sportesemény, amelyre minden évben több százezer ember jön el nézőként, ráadásul a Hungaroringre látogatók 80 százaléka külföldről érkezik. Az idei futamra már az előző év novemberében elkelt a jegyek jelentős része, ha pedig nemzetgazdasági szempontból tekintünk az eseményre, akkor elmondható, hogy minden, a magyar kormány által biztosított egy forint másfélszeresen térül meg, tavaly például csak a Forma–1-nek köszönhetően 26 milliárd forinttal nőtt a bruttó nemzeti össztermék bevételi oldala.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.