Hegyi Zsuzsa, a Magyar Turizmus Zrt. regionális marketingigazgatója elmondta, a vásáron a tevékenységük nagyjából 70 százalékát jelentette az EKF (Európa Kulturális Fővárosa) megismertetetése, s a többit szentelték a régió egyéb részeinek - írja bama.hu.
Az EKF iránt kiemelkedő volt az érdeklődés, ez annak is köszönhető, hogy Essen (mint a másik 2010-es kulturális főváros) révén már ismert a programsorozat Németországban.
Hegyi Zsuzsa is megerősítette, hogy a nyugat-európai, főként a német nyelvterületen fokozódott az érdeklődés a magyar utazások iránt. Ennek vannak prózai okai is: a gyenge forint miatt a németek eurója többet ér Magyarországon. Már a legfrissebb statisztikák is utalnak erre: nem érkezett ugyan több vendég, ám ők tovább maradnak, növekszik a vendégéjszakák száma – s így persze a turisták többet is költenek.