BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra kínai konténervonatot vár a BILK

Számos feladatot vett át a közúttól a vasút a járvány okozta helyzetben, és átalakultak a fuvarozási igények is – közölte a Világgazdasággal Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria elnöke.

A Rail Cargo Hungaria (RCH) felkészült arra, hogy a lakosság ellátására és a termelőüzemek működésének fenntartására minden erőforrását a zökkenőmentes forgalom szolgálatába állítsa – jelentette ki a Világgazdaságnak Kovács Imre, a társaság elnöke. Az RCH ebben támaszkodhat Európa második legnagyobb vasúti csoportja, a Rail Cargo Group eszközparkjára is. A csoportnak tizenkét európai országban vannak vállalatai.

„Az európai áruforgalomban nő a vasút iránti igény, mert miután számos határon szigorították az ellenőrzést, a kamionok menetideje kiszámíthatatlanná vált, a tehervonatok viszont folyamatosan közlekedhetnek” – mutatott rá Kovács Imre. Megváltozott a megbízások összetétele: leginkább a leállt autóiparral és építkezésekkel összefüggő áru és nyersanyag volumene esett, de áprilisban az ötödével csökkenhet az üzemanyag-forgalom is, ami szintén kihatással lehet a vasúti fuvarozásra. A vasművek viszont működnek, ezért közlekednek az ezeket vasérccel és szénnel ellátó szerelvények. Ám a helyzet napról napra változik: a legnagyobb ausztriai vasmű például tegnap mondta le a megrendelt fuvarmennyiség felét.

Rendkívüli mértékben megugrott a lakossági ellátással összefüggő szállítási igény. A korábban kamionnal továbbított tisztítószer, csomagolóanyag, a kereskedelmi papírzacskókhoz használt papírtekercs fuvarozásának csak a vasúti terminálok és a kocsik kapacitása, valamint a piac árufelvevő képessége szab határt. A vasút juttatja célba az élelmiszeripar és az egészségügy által nagy mennyiségben használt, hazai gyártású vegyipari alapanyagokat is. Az agráriumban a gabonaexport és a szójaimport vasúti fuvarozási kereslete nő a közúti korlátozások miatt. A fogyasztási cikkek továbbításában kiemelkedően fontos szerepe van az egyeskocsi-szolgáltatásnak, amit országos lefedettséggel egyedül az RCH kínál.

Az Európán belüli intermodális forgalom nem csökkent, továbbra is folyamatosan közlekednek a Rail Cargo Group projektvonatai. Viszont a tengeri konténerforgalom esett: rendszeresen mondják le a tervezett vonatokat Koper és Rijeka kikötőiből, és kevesebb konténervonat érkezik Pireusz felől is. Az RCH azonban arra számít, hogy mivel újra működnek a kínai gyárak és kikötők, útnak indítják a hajókat is Európa felé az Ázsiában rekedt konténerekkel, és visszaerősödhet az európai export. Áprilisban életre kelhet a tengeri konténerforgalom, sőt, e téren a nyáron nagyobb mennyiségi felfutás várható a korábbi kiesés miatt. A napokban elindult Kínából a járvány utáni első kontinentális vonat, amely Ukrajnán és Záhonyon keresztül érkezik a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-re konténerekkel megrakottan. Az első két szerelvény után a közlekedés remélhetőleg heti rendszerességű lesz. Budapestről az első exportvonat a múlt héten indult Kína felé. Az egyik vezető hazai logisztikai szolgáltató, az Ekol Logistics Kft. a Világgazdaság információi szerint máris közölte partnereivel, hogy a BILK és a Düsseldorf melletti Neuss között heti három vonatpár továbbítja a konténereket, a cég pedig naponta állítja össze azokat az intermodális export- és importszerelvényeket, amelyek a BILK és az Isztambul melletti Halkali között közlekednek.

A Rail Cargo munkáját

12

ország vasútvállalatai segíthetik

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.