BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megfontoltabban vásárolunk

VG | Az emberek a korábbiaknál is tudatosabban, még inkább a helyi és a környezetbarát termékeket előnyben részesítve vásárolnak és fogyasztanak – derült ki a Cetelem Körkép 2020-as vizsgálatából. A Cetelem Bank ügyfelei közül minden második állította, hogy a járványhelyzetben sokkal jobban átgondolja, hogy mire ad ki pénzt, az európai válaszadók 42 százaléka kevesebbet fogyaszt az idén, mint három évvel ezelőtt. A hazai adatok is alátámasztják az uniós trendeket: a vírusválság előtt a magyarok 29 százaléka tervezte, hogy kevesebbet költ különböző termékekre és szolgáltatásokra, a korlátozások feloldása után készült hazai felmérésben már a válaszadók fele állította, hogy az előző évhez képest csökkentené költéseit a következő hat hónapban. Míg a tizedük lemondott a korábban tervezett nagyobb beruházásokról, mint az ingatlan- vagy az autóvásárlás, a felújítási terveik­ről nem.

Szabó Péter, a Cetelem Bank vezérigazgatója szerint az ügyfelek tudatosságát tükrözi, hogy a válaszadók 20 százaléka növelni szeretné a megtakarításait, ráadásul az erre törekvőknek majdnem a fele ezt a vásárlások ritkításával érné el. A megkérdezett ügyfélkör ötöde, élve a hitelmoratórium lehetőségével, az év végéig elhalasztotta törlesztését.

Szabó Péter a javuló fogyasztói tudatosságot látja érvényesülni abban is, hogy a legtöbb európai törekszik kevesebbet pazarolni. A fenti kedvező trend ellenére a Cete­lem Körkép arra is rámutatott, hogy Magyarországon a fogyasztók környezetvédelmi kérdések iránti érzékenysége jóval alacsonyabb, ami nem független a vásárlóerőtől.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.