Az elektromos korszak minden területen megérkezett az Audi Hungariához, a motorgyártásunk után a járműgyártásunkat is villamosítottuk – idézi a társaság közleménye Alfons Dintnert, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnökét azzal összefüggésben, hogy az Audi Hungaria megkezdte a mild hibrid hajtásláncú Q3 és Q3 Sportback modell sorozatgyártását. Mindkét modellbe győri 1,5 literes TFSI motort helyeznek, amely együttműködésben áll majd egy 48 voltos fedélzeti hálózattal és egy szíjhajtású indítógenerátorral. Alfons Dintner közlése szerint a Q3-modellek az Audi Hungaria első hibridautói lesznek.
A gyártás részleteiről a cég úgy tájékoztatott, hogy karosszériaüzemükben új padlólemezt építenek be az autókba, arra erősítik fel összeszereléskor az akkumulátort. A szereldében ezután az autó speciális e-alkatrészeit – a 12 és 48 voltos rendszert, a 48 voltos lítiumion-akkumulátort és az egyenáram-váltóáram (DC/DC) átalakítót – építik majd be. Ehhez a járműgyártás munkatársait is továbbképezték, elsajátíttatták és fokozatosan elmélyíttették velük az MHEV-specifikus folyamatokat és az elektromos autók technológiáját.
A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója. Győrben gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster, az A3 Cabriolet, valamint az Audi Q3 és az Audi Q3 Sportback modelleket, 2006 óta pedig a magyarországi cég számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkáknak. Az Audi Hungaria Zrt. évek óta Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata és az ország legnagyobb exportőreinek egyike. A vállalat a múlt évben 2307 milliárd forint árbevételt ért el. A cég Győrben több mint 13 ezer dolgozót foglalkoztat.
Paradigmát vált a Suzuki
A jövő évtől a hibridek felé tereli hazai motorgyártását a Suzuki, ezzel csökkentve a kilogrammonként 109 grammos szén-dioxid-kibocsátását – jelentette be korábban Tóth Péter, a Magyar Suzuki Zrt. értékesítési igazgatója. A cég ezzel eleget tesz az Európai Unió által megszabott elvárásoknak, miszerint a gyártóknak 2020-ra új autóik szén-dioxid-kibocsátását jelentősen csökkenteniük kell. | VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.