Az évtized végére a legnagyobb autógyárak már több elektromos autót gyárthatnak, mint hagyományosat
A világ vezető autógyártói közel 1200 milliárd dollárt szánnak elkölteni 2030-ig elektromos járművek fejlesztése és gyártása, valamint az ehhez szükséges akkumulátorok és nyersanyagok beszerzése céljából a Reuters becslése szerint, amely ezen cégek nyilvánosan közzétett adatain és előrejelzésein alapul.

A villanyautókra szánt összeg a hírügynökség korábbi egy évvel ezelőtti becslésének több mint a duplája, jelezve, hogy az autógyártók terveiben egyre nagyobb szerepet játszanak az alternatív hajtású járművek.
A gyártók 2030-ban 54 millió elektromos autót terveznek gyártani, amely a teljes termelés több mint a felét jelentheti abban az évben.
Ahhoz, hogy ezt véghez tudják vinni, az autógyártók és partnereik mintegy évi 5,8 terawattóra kapacitásra képes akkumulátorgyártást terveznek létrehozni 2030-ra a Benchmark Mineral Intelligence adatai szerint.
A legnagyobb tervekkel természetesen a Tesla, és annak vezetője, Elon Musk rendelkezik, aki 2030-ban arra számít, hogy 20 millió villanyautót is gyárthat a cége, amihez 3 terawattóra akkumulátorkapacitás szükséges. Az excentrikus milliárdos szerint a Tesla dolgozik kisebb autók fejlesztésén is, amely lehetővé tenné, hogy a Model 3 és Model Y árának feléért elérhető autók készüljenek.
Noha a Tesla pontos beruházási terveket nem tett közzé,
ez a jelenlegi gyártás mintegy 13-szorosa, így annak elérése több száz milliárd dollárnyi beruházást tehet szükségessé a Reuters szerint.
A Tesla mögött a több mint 100 milliárd dolláros költekezéssel számoló Volkswagen, majd a 70 milliárd dolláros beruházásban gondolkodó Toyota következik a sorban. A japán vállalat 2030-ban már évi 3,5 millió villanyautó eladását szeretné elérni.
A Ford folyamatosan növeli tervezett befektetéseit a területen, jelenleg 50 milliárd dollárnyi beruházással számol az évtized végéig, amikor tervei szerint évi 3 millió elektromos autót gyárthat, vagyis a termelése felét ezek a járművek adhatják. Ezután alig lemaradva következik a 47 milliárd dolláros kiadással számoló Mercedes-Benz, míg a BMW, a Stellantis és a General Motors egyaránt 35 milliárd dollárt szán elektromos modelljeinek fejlesztésére.


