BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átszervezést tervez a Matáv

Mindössze 6 százalékkal emelkedett a Matáv harmadik negyedévi nettó nyeresége egy év alatt. A távközlési cég 20,7 milliárd forintos eredménye ettől függetlenül megfelel a piaci várakozásoknak. A társaság vezetői jelentős átszervezést terveznek a vezetékes üzletág fellendítésére, ez ugyanis a vártnál gyengébben szerepel. A fő hajtóerőt a mobilüzletág biztosítja.

Az elemzői várakozások átlagának lényegében megfelelő harmadik negyedéves eredményeket tett közzé tegnap a Matáv. A társaság nettó nyeresége 20,7 milliárd forintot tett ki három hónap alatt, ami mindössze 6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A profit így nem csak a dollárban számoló befektetőknek jelent visszalépést, hanem reálértéken is.



A Matáv nettó eredménye az első kilenc hónapban 62,28 milliárd forintra emelkedett, ami 11,6 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakában regisztráltat. A részvényenkénti nyereség (EPS) szeptember végéig 60 forint.



Lassult a bevételnövekedés dinamikája is. A harmadik negyedévben realizált 113,48 milliárd forintos forgalom ugyanis csak 15 százalékkal haladja meg a bázisidőszak adatát. Az első kilenc hónapban befolyt 327,3 milliárd ennél valamivel gyorsabb növekedési ütemet takar.



A bevételek bővülésének lassulása elsősorban a vezetékes üzletág gyenge teljesítményével magyarázható. A belföldi hívásoknál ugyanis a forgalom növekedése nem tudta ellensúlyozni a tarifák csökkentésének hatását, így az első kilenc hónapban másfél százalékkal visszaestek az innen származó bevételek.



Szintén a tarifák csökkentése, illetve a versenytársak és a mobilcégek elszívó hatásának következménye a nemzetközi hívásoknál mutatkozó 2,5 százalékos bevételcsökkenés. Az előfizetői díjak jelentős emelésének hatására viszont a díjbevételek 30 százalékkal nőttek.



Mivel a telefonellátottság 40 százalék körül stagnálni látszik, a forgalomnövekedés pedig elégtelen, a Matáv jelentős átszervezést hajt végre. A fix vonalas üzletág fellendítését célzó átszervezésnek már az idei eredményeken is érzékelhető hatása lesz -- közölte Straub Elek elnök-vezérigazgató a gyorsjelentésben. Az átszervezés részleteit a következő hetekben ismertetik.



Kedvező eredményeket produkált viszont a mobilüzletág. A Westel előfizetőinek száma 80 százalékkal bővült egy év alatt, bár az egy előfizetőre jutó átlagos havi bevétel 18 százalékkal visszaesett. Ez elsősorban az előre fizetett szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek arányának növekedésével, másrészt a másodpercalapú számlázás bevezetésének egyszeri hatásával magyarázható.



A mobilbevételek összességében még így is 32,6 százalékkal ugrottak meg. Még ennél is nagyobb növekedés mutatkozott a bérelt vonalakból és adatátvitelből származó bevételeknél, bár ezek részaránya még csak 7 százalék körül mozog.



A költségek növekedése jóval meghaladta a bevételekét, pedig a személyi jellegű ráfordítások -- az alkalmazotti létszám jelentős csökkentésének köszönhetően -- lényegében alig változtak. A működési eredmény így kilenc hónap után 97,3 milliárd forintot tett ki, ami már csak 10,8 százalékos növekedést jelent.



A pénzügyi veszteség enyhén mérséklődött, ami elsősorban a forint leértékelési ütemének csökkenésével, illetve a forintkamatok lemorzsolódásával magyarázható. Az adózott eredményt 12,66 milliárd forinttal csökkentette a kisebbségi részesedések eredménye, elsősorban a Westel nyereségének arányos része.


Csak 6 százalékkal nőtt a profit Mindössze 6 százalékkal emelkedett a Matáv harmadik negyedévi nettó nyeresége egy év alatt. A távközlési cég 20,7 milliárd forintos eredménye ettől függetlenül megfelel a piaci várakozásoknak. A társaság vezetői jelentős átszervezést terveznek a vezetékes üzletág fellendítésére, ez ugyanis a vártnál gyengébben szerepel. A fő hajtóerőt a mobilüzletág biztosítja. O. P.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.