Szinte teljesen áttekinthetetlenné vált a helyzet a Hyundai-csoportnál. Már nem lehet tudni, hogy ki miért felelős, májusban ugyanis feladta vezető pozícióját a cégcsoport alapítója és két fia. Ráadásul jó néhány vezető pozícióban lévő munkatársától is megválik a cég -- 63 vezetőt bocsátanak el a 255-ből. A leépítés része annak a programnak, amely a pénzügyi nehézségekkel küszködő vállalat talpra állítását szolgálja: 581 milliárd von (513 millió dollár) friss tőkéhez remélnek jutni, s még az idén 1,6 billió von értékű üzletrésztől, értékpapírtól és ingatlantól válnak meg. A Hyundai a takarékoskodás jegyében bezár két helybeli és négy tengerentúli irodát.
Az előzményekhez tartozik, hogy a Hyundai-csoport öt kisebb területre -- az elektronikára, az autó-, a nehéz-, az építőiparra és a pénzügyekre -- történő feldarabolását jelentette be áprilisban. A 2003-ig megvalósítandó tervtől azt remélték, hogy a konszern mintegy 28 milliárd dollárral csökkentheti adósságát, ami a Reuters szerint 65,5 milliárd dollárra rúgott július végén.
A dél-koreai csoport válságához egyebek mellett az részvény- és kötvényárfolyamok összeomlása, illetve az utódlás körüli csetepaté, a családi viszálykodás vezetett. Egyebek mellett ezért határozták el a konszern feldarabolását, s ezen folyamat részeként jelentették be hétfőn: a jövő év elején válik le az anyavállalatról a Hyundai Electronics, a világ második legnagyobb csipgyártója, miután tavaly magába olvasztotta az LG Semicon céget. A Hyundai Heavy a jövő év végén önállósodik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.