Összeomlóban a Hyundai
Szinte teljesen áttekinthetetlenné vált a helyzet a Hyundai-csoportnál. Már nem lehet tudni, hogy ki miért felelős, májusban ugyanis feladta vezető pozícióját a cégcsoport alapítója és két fia. Ráadásul jó néhány vezető pozícióban lévő munkatársától is megválik a cég -- 63 vezetőt bocsátanak el a 255-ből. A leépítés része annak a programnak, amely a pénzügyi nehézségekkel küszködő vállalat talpra állítását szolgálja: 581 milliárd von (513 millió dollár) friss tőkéhez remélnek jutni, s még az idén 1,6 billió von értékű üzletrésztől, értékpapírtól és ingatlantól válnak meg. A Hyundai a takarékoskodás jegyében bezár két helybeli és négy tengerentúli irodát.
Az előzményekhez tartozik, hogy a Hyundai-csoport öt kisebb területre -- az elektronikára, az autó-, a nehéz-, az építőiparra és a pénzügyekre -- történő feldarabolását jelentette be áprilisban. A 2003-ig megvalósítandó tervtől azt remélték, hogy a konszern mintegy 28 milliárd dollárral csökkentheti adósságát, ami a Reuters szerint 65,5 milliárd dollárra rúgott július végén.
A dél-koreai csoport válságához egyebek mellett az részvény- és kötvényárfolyamok összeomlása, illetve az utódlás körüli csetepaté, a családi viszálykodás vezetett. Egyebek mellett ezért határozták el a konszern feldarabolását, s ezen folyamat részeként jelentették be hétfőn: a jövő év elején válik le az anyavállalatról a Hyundai Electronics, a világ második legnagyobb csipgyártója, miután tavaly magába olvasztotta az LG Semicon céget. A Hyundai Heavy a jövő év végén önállósodik.


