A földgáz eredeti tömegének mintegy hatszázadnyi részére (–162 Celsius-fok alá lehűtve) összesűrített LNG viszont tartályhajókon szállítható, az öreg kontinens fogyasztói számára elérhetővé téve a felfutó afrikai, közel-keleti, sőt még az igen távoli ausztráliai kínálatot is. Európa jövőbeni LNG-ellátásában főleg a közel-keleti kis Katar játszhat fontos szerepet: az exportőri világranglistán jelenleg csak az ötödik, ám a világ harmadik legnagyobb földgáztartalékai vannak a tulajdonában, és gyorsan fejleszti kapacitásait.
A cseppfolyósító-, tároló-, tartályhajó- és visszagázosító kapacitások globális növelése kedvezően hathat majd az európai LNG-árakra is, jóllehet azok várhatóan később sem tudnak versenyezni a nagy mennyiségben szállított norvég és orosz csővezetéki gázzal.
Kontinensünk jelenlegi legnagyobb LNG-terminálja a franciaországi Montoir-de-Bretagne-ban üzemel, mégis Spanyolország a kontinens fő LNG-fogyasztója, amely az importáló országok világranglistáján is a harmadik helyet foglalja el Japán és Dél-Korea mögött és az USA, valamint Franciaország előtt. Az első terminál még az 1960-as években épült Barcelonában, ma már négy működik az országban. Ám a jövőben több más uniós tagország is jelentősebb szerepet játszhat majd az LNG világkeresletében. A következő években a kapacitásbővítések (Belgiumban a zeebrugge-i állomásét 2007 végéig megkétszerezik, hogy az algériain kívül a katari LNG-szállítmányokat is fogadhassa) mellett ugyanis több új importterminál átadását is tervezik.
Nagy-Britanniában egyszerre két terminál is épül a délnyugat-walesi Milford Havenben, várhatóan jövő év végi üzembe helyezéssel. A szigetországban jelenleg csak a London közeli – tavaly megnyitott – Grain szigeti kikötő fogad LNG-t, főleg Algériából, de jött már fuvar a karib-tengeri Trinidadból, a múlt heti pedig Egyiptomból érkezett. (Egy tartályhajónyi szállítmány a brit főváros ötnapi gázszükségletének kielégítésére elegendő.) Ám máris felvetődött egy újabb, ír-tengeri fogadóállomás és víz alatti tároló építésének terve is.
A jövő évtől működik a franciaországi Fos-sur-Merben és a Velence közeli Rovigóban tervezett új fogadóállomás is. (A fos-sur-meri 1972 óta üzemel, de csak kis tartályhajókat fogad.) Olaszországban két további új (Brindisi, Rosignano) is szerepel az évtizedbeli beruházási tervek között. Régiónkban sem marad ki: Lengyelországban, Romániában, Ukrajnában, valamint Horvátországban (utóbbiban hazánk részvételével) merült fel a terminálépítés lehetősége.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.