Az emelkedő nyersolajáraktól és a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabványoktól megrettent autógyárak egyre nagyobb erőfeszítéseket tesznek az alternatív üzemanyag-felhasználás lehetőségeinek növelésére – írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung annak kapcsán, hogy az április első hetében rendezendő és 130 ezer négyzetméteren 450 kiállító fejlesztéseit bemutató lipcsei autóipari szakkiállításon több ilyen alternatív hajtású modellt is bemutatnak.
Így például a Saab 9-5 bioetanollal üzemelő 185 lóerős változatát, amely Németországban – üzemanyaga miatt – kedvezményes adókategóriába került. A Ford Focus Flexi-Fuel pedig akár etalonnal, akár benzinnel vagy a kettő tetszés szerinti keverékével is elmegy. Bemutatják a Focus és a Smart ForTwo földgázas változatát is, de a kör nem ilyen szűk, hiszen az Opel és a FIAT is elkészítette gázautóját.
Bernd Gottschalk, a német autóipari szövetség (VDA) elnöke szerint a gyárak láthatóan egyre inkább próbálnak elszakadni a kőolajtól, ezért a VDA azt javasolja, hogy 2010-ben már a benzinhez 10 százalékban bioetanolt (cukornádból, kukoricából, maniókából vagy cukorrépából kézült alkoholt) keverjenek. Az Európai Unió ugyanakkor csupán 5,75 százalékot írt elő. Mindehhez persze az is kellene, hogy szélesítsék az adókedvezmények körét. A bioüzemanyagnak ugyanis csak akkor van jövője, ha a kiskereskedelmi ára érezhetően alacsonyabb lesz, mint a szénhidrogén-alapúaké. Értékesítésüket amúgy is korlátok közé szorítja, hogy Németországban csupán 15 bioetanolkút található. Ezért Wolfgang Schneider, a Ford Europe alelnöke azt szorgalmazza, hogy két év alatt Németországban is építsék ki a kúthálózatot, hiszen Svédországban – ahol a Ford 2001 óta 17 ezer Flexi-Fuel autót adott el – már 500 töltőállomáson lehet bio-üzemanyagot venni, és a hálózatbővítést 2009-ig, az ország teljes lefedettségéig folytatják.
Az említett cégek mellett a Volkswagen AG is folytat fejlesztéseket, és a közelmúltban jelentette be, hogy a Shellel együttműködve vizsgálja cellulóz- (gabonaszalma-) alapú bioetanol németországi gyártásának lehetőségét. Szakértők ugyanakkor óvnak a túlzott várakozásoktól, hiszen egyelőre kicsi az ilyen technológiák piaci részesedése.
A BMW ugyanakkor a közelmúltban bejelentette, hogy 2009-ben megkezdődhet a 7-es széria hidrogénhajtású kivite-
lének sorozatgyártása. Igaz, egyelőre alig néhány hidrogénkút üzemel Németországban, de Klaus Töpfer, a United Nations Environment Program (UNEP) igazgatója szerint a hidrogén a legvalószínűbb hosszú távú megoldás az autóipar s egyben az áruszállítás számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.