Cégvilág

A városlátogatásokon is látszik: kevés Budapesten a turista

A jelentős magántőkés fejlesztések ellenére is pang a budapesti programszervező és városlátogató cégek piaca. A beutazó turisták száma évről-évre változatlan, s lassan a magyar főváros fő vonzerejének tartott árelőnye is eltűnik a nyugat-európai és amerikai turistákért folytatott harcban.

A budapesti cégek nyereségét idén a dollár és euró forinthoz viszonyított alacsony árfolyama és a magas üzemanyagárak is csökkentik, kitörési pontot az alternatív programszervezésben látnak a piaci szereplők.

Jelentős, mintegy 10 százalékos egyéni látogató csökkenésről számol be Budapesten az Eurama program– és utazásszervező cég ügyvezető igazgatója. Mario Weber szerint a dollár és euró forinthoz viszonyított gyenge árfolyama miatt drágább a külföldieknek a budapesti tartózkodás, így lassan már alig van különbség egy hetes budapesti és egy párizsi, vagy londoni tartózkodás között.

 

Részletek a csütörtöki Világgazdaságban.

turizmus Eurama városlátogatás
Kapcsolódó cikkek