Érkezik a Blackpad
Mivel a tervek titkosak, egyelőre nem sok mindent lehet tudni a Blackpad névre hallgató iPad riválisról, amely állítólag novemberben kerül a polcokra. Az informátorok mindenesetre annyit elmondtak a Bloombergnek, hogy a készülék mérete és ára nagyjából az Apple táblájáénak felel meg, Wifi és Bluetooth kapcsolódással rendelkezik majd.
A Blackberry gyártója, a RIM nem próbál meg versenyezni az Apple-lel az eladott készülékek számát illetően, ehelyett extra profitot igyekszik gyűjteni az új szektorban. A cégnek sietnie kell, hiszen 80 nap alatt 3 millió iPad talált gazdára és Ashok Kumar, a Rodman & Renshaw elemzője úgy látja, hogy ha a RIM megvárja a második generáció érkezését saját bemutatkozásával, akkor végleg lemarad ebben az üzletágba. A RIM egyébként az okos telefonok terén is kesztyűt dob az Apple-nek: augusztus 3-án mutatkozik be a BlackBerry 9800, egy teljes érintőképernyővel és QWERTY klaviatúrával szerelt okos telefon, amely az iPhone-nak jelenthet konkurenciát.
A RIM a Robert W. Baird & Co. szakértője szerint egyébként „hegynek felfelé” fut az Apple ellen, mivel – Michael Power véleménye szerint eddig nem mutatta meg, hogy az Apple-hez hasonló hatékonysággal képes beépíteni az érintőképernyőt. A Blackberry gyártója a tavalyi 20,9 százalékhoz képest idén már csak a globális okos telefon piac 19,4 százalékát tudhatja magáénak az IDC adatai szerint, miközben az Apple 10,9-ről 16,1 százalékra emelte részesedését az első negyedévben.


