Újabb, a kis- és középvállalkozások számára a jövőbeni fejlődést elősegítő rendezvénysorozat indult útjára az ITD Hungary szervezésében. A Befektetési Akadémia célja elősegíteni a hazai kis- és középvállalati szektor tőkevonzó képességét, ezzel e vállalkozások megerősödését, piaci pozícióik javítását, innovatív fejlesztéseit. Célcsoportja valamennyi olyan hazai kis- és középvállalkozás, amely fejlesztési projektjéhez pénzügyi, szakmai vagy kockázati tőkét szándékozik bevonni, és nyitott az új ismeretek befogadására.
Az új program egyfajta váltást is jelent, hiszen korábban elsősorban a kis- és közepes vállalkozások exportjának elősegítése állt az ügynökség munkájának homlokterében. Ám most a cég a befektetőket kereső vállalkozások támogatására is nagyobb figyelmet fordít. Ennek megfelelően alakították ki a HIP (Hungarian Investment Projects – magyar befektetési projektek) elnevezésű programot, amelyben azokat az üzleti lehetőségeket lajstromozzák, amelyek projektgazdái szakmai, pénzügyi vagy kockázati befektetők által nyújtható tőkeinjekcióra várnak. A HIP tapasztalatai pedig azt mutatták, hogy a magyar vállalkozások a jelenleginél sokkal sikeresebben nyerhetik meg maguknak a befektetői rokonszenvet, ha ismerik a befektetők igényeit, megfelelő üzleti terveik vannak, és – nem utolsósorban – hatásosan tudják prezentálni projektjük előnyeit.
Ezek a felismerések hívták életre az ITD Hungary új kezdeményezését, a KKV Befektetési Akadémia (BAK) elnevezésű programsorozatot. A rendezvény résztvevői mindazon ismeretre szert tehetnek, amelyek révén sikeresebben képviselhetik projektjeiket, és a piaci igényeknek megfelelő, jól dokumentált projektterveket tudnak összeállítani. A képzés utolsó fázisában a vállalkozó szellemű projektgazdák versenyszerűen meg is mérettethetik projektjüket – a gazdasági életben sikeresen működő, befektetéssel foglalkozó cégek delegáltjaiból álló szakmai zsűri előtt.
A programsorozat túl van a tűzkeresztségen. Az első csoporttal már megkezdődött a munka (ennek megfelelően nem lehet már jelentkezni rá). Az ország valamennyi megyéjéből érkeztek jelentkezők a sorozatra: összesen hatvan vállalkozás képviseltette magát. A befektetéstípusok teljes vertikumát bemutató, három modulban zajló térítésmentes szemináriumon a részt vevő cégek megismerhetik a különböző jellegű befektetők elvárásait, közvetlen segítséget kapnak a befektetői igényeknek megfelelő, tartalmilag, nyelvileg és a külalakot tekintve egyaránt professzionális projektek kidolgozáshoz, valamint az ezekhez szükséges dokumentumok elkészítéséhez. Lehetőséget kapnak továbbá azon ismeretek elsajátításához is, amelyek a projektek marketingjéhez, promóciójához szükségesek. VG
Időpont: 2010. szeptember 22.
A modul célja, hogy a résztvevők megismerjék a különböző befektetők (szakmai, pénzügyi, kockázati tőke) beruházáshoz kapcsolódó feltételeit, elvárásait, valamint a befektetéssel járó változásokat.
2. modul: Üzleti terv készítése
Időpont: 2010. október vége
A modul során az üzleti terv egyes részeinek elméleti bemutatása történik, a résztvevők útmutatást kapnak az üzleti terv kidolgozására vonatkozóan.
3. modul: Kommunikációs és marketingtréning
Időpont: 2010. november vége
A résztvevők a projektjük bemutatásához szükséges technikákat sajátítják el: projektbemutató prezentáció összeállítása, előadása, a lényegi elemek kiemelése, időkorlát betartása, várható kérdésekre való felkészülés, a megfelelő válaszadás.
4. Megmérettetés
Időpont: 2011. március
A legalkalmasabb projektek az elsajátított technikák birtokában szakmai zsűri előtt prezentációs lehetőséget kapnak a megmérettetésre, mely alkalommal akár befektetőre is találhat projektjük.
Időpont: 2010. szeptember 22.
A modul célja, hogy a résztvevők megismerjék a különböző befektetők (szakmai, pénzügyi, kockázati tőke) beruházáshoz kapcsolódó feltételeit, elvárásait, valamint a befektetéssel járó változásokat.
2. modul: Üzleti terv készítése
Időpont: 2010. október vége
A modul során az üzleti terv egyes részeinek elméleti bemutatása történik, a résztvevők útmutatást kapnak az üzleti terv kidolgozására vonatkozóan.
3. modul: Kommunikációs és marketingtréning
Időpont: 2010. november vége
A résztvevők a projektjük bemutatásához szükséges technikákat sajátítják el: projektbemutató prezentáció összeállítása, előadása, a lényegi elemek kiemelése, időkorlát betartása, várható kérdésekre való felkészülés, a megfelelő válaszadás.
4. Megmérettetés
Időpont: 2011. március
A legalkalmasabb projektek az elsajátított technikák birtokában szakmai zsűri előtt prezentációs lehetőséget kapnak a megmérettetésre, mely alkalommal akár befektetőre is találhat projektjük.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.