BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beruház és terméket épít a Pannonmill

Komoly versenyhelyzetben próbálja stabilizálni a Pannonmill Malomipari Zrt.-t a szeptemberben kinevezett elnök-vezérigazgató, Poór Zoltán – hangzott el tegnap a cég tájékoztatóján. Az osztrák tulajdonú, a hazai malomiparban piacvezető, 20 százalékos részesedésű vállalat a válság éveiben hajtott végre négymilliárd forintos malomberuházást, amely évtizedekre szóló befektetés. Az új üzem február elejétől működik élesben.

Az alapanyagárak rendkívüli emelkedése miatt azonban – az ágazat többi szereplőjéhez hasonlóan – a cég a 2009/2010-es üzleti évében veszteséges lett. A malomipar jelenleg nincs abban a helyzetben, hogy a szükséges áremelést végigvigye, a versenyhelyzet ezt nem teszi lehetővé – jelentette ki Poór.

A Pannonmill emelkedő árbevétele az alapanyagok drágulásából adódik, költségeik 75 százalékát teszi ki a búza ára. Míg a tavalyi aratáskor még 35-40 ezer forintba került egy tonna búza, ma már a malmi minőség 80 ezer forint körül van. A növekvő árbevétel tehát nem jár együtt a profitabilitás javulásával. A búza árát befolyásolja az is, hogy nincs megbízható gabonamérleg, amelynek megléte esetén sokkal kiszámíthatóbb lenne a piac – jelentette ki Poór Zoltán. Annyi biztosan kijelenthető, hogy liszthiánnyal nem kell számolni az idén sem – tette hozzá.

A cég éppen a versenyhelyzet miatt tudatos, hosszú távú márkaépítésbe kezdett. A korábban a prémium kategóriába pozicionált Vitamill liszt mellett nemrégiben kialakították a Nagyi Titka elnevezésű, elsősorban az érzelmekre ható márkát. B. L.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.