A múlt év folyamán az utolsó negyedévben fordult elő először, hogy éves összevetésben az LCD-tévék eladása gyorsabban nőtt, mint a plazmáké, mivel az előbbiekből az energiatakarékosabb LED-es háttér-világítású modellek ára drasztikusabban csökkent. A plazmatévészegmens egy év alatt 20 százalékkal javult, erre az évre azonban már az ütem lassulását vetítik előre, számos képernyőméretben, de főként a 42 colosban árban versenyképesebbnek bizonyultak az LCD-tévék. Pozitív éves növekedést jelez a digitális projektoros készülékek piaca is, ezeket a tévéfajtákat azonban szinte kizárólag csak Észak-Amerikában forgalmazzák.
A korszerű, energiatakarékos lapostévék piacának az alakulását kormányzati programok is erőteljesen befolyásolhatják. Japánban például, ahol nagyon nagy arányú a háztartások lapostévé-ellátottsága, az év utolsó negyedében több mint 10 millió darabot adtak el, kétszer annyit, mint egy évvel korábban. Ennek oka a japán kormány környezetbarát készülékek vásárlását támogató programja volt, amely mostanában ér véget.
A múlt év elején jelentek meg először a kiskereskedelemben és egyszerre több márka képviseletében az első háromdimenziós televíziók a világpiacon. Az elemzők igen óvatosak voltak az ezekből eladható darabszámot illetően. Volt olyan szakértő, aki másfél milliót, de volt olyan is, aki négymilliót jelzett előre 2010-re, ez a nagy felbontású digitálistévé- (HDTV) piacnak alig a három százaléka. A valóság végül is közelebb áll az utóbbihoz, az év vége felé ugyanis felgyorsultak az eladások, az utolsó negyedévben 2,3 millió 3D-s tévé talált gazdára. Nagyobb ütemű növekedésre nem nagyon lehetett számítani, hiszen még mindig hiányos a 3D-s tartalomkínálat, s a tavalyi készülékmodellek még speciális és nem túl olcsó szemüveghez voltak kötve. Ez évtől jönnek a segédeszköz nélküli 3D-s márkák, a tartalomipar is lépni kíván, Hollywood több mint 50 háromdimenziós filmet ígér. Ami a márkákat illeti, a teljes 3D-s tévépiacon a Samsung állhatott a képzeletbeli dobogó legfelső fokára, míg az LCD-ben a Sony, a plazmában a Panasonic vihette a prímet.
Mindeközben van még piacuk a hagyományos képcsöves (CRT) készülékeknek is, a tavalyi utolsó negyedévben több mint 8 millió talált gazdára, az eladott mennyiség azonban több mint 30 százalékkal csökkent. Korai azonban még temetni a hagyományos televíziókat. Mint legutóbb lapunknak Gurpreet Singh Arora, az Orion Elektronikai Kft. vezetője nyilatkozta, Amerikában a gyerekszobákból egyre inkább kikerülnek az LCD- és plazmatévék, helyüket ismét a termetes CRT-készülékek veszik át. Előbbiek ugyanis könnyebben leverhetők.
Az LCD a legkeresettebb technológia, azon belül is egyre többen veszik a LED-es tévéket. A vevők a nagyobb képátlójú – 82 és a 105 centiméteres – készülékeket keresik.
Az európai piacot már uraló 3D-s tv-k iránt itthon még nem nagy az érdeklődés. Ennek oka egyrészt a többi tévéhez viszonyítva magas ár, illetve az itthon elérhető 3D-s tartalom hiánya.
Nagyarányú árcsökkenésre ugyanakkor már nem számíthatunk a tévépiacon. Sokkal inkább várható, hogy ugyanazon az áron egyre nagyobb teljesítményű és több extra szolgáltatást nyújtó tévéket vásárolhatunk. Érezhető áresést egyedül a 3D-s technológia esetén prognosztizálnak, azt is azonban csak az év végére, ennek nyomán várható fordulat a 3D-s tv-k keresletében itthon is.
Az LCD a legkeresettebb technológia, azon belül is egyre többen veszik a LED-es tévéket. A vevők a nagyobb képátlójú – 82 és a 105 centiméteres – készülékeket keresik.
Az európai piacot már uraló 3D-s tv-k iránt itthon még nem nagy az érdeklődés. Ennek oka egyrészt a többi tévéhez viszonyítva magas ár, illetve az itthon elérhető 3D-s tartalom hiánya.
Nagyarányú árcsökkenésre ugyanakkor már nem számíthatunk a tévépiacon. Sokkal inkább várható, hogy ugyanazon az áron egyre nagyobb teljesítményű és több extra szolgáltatást nyújtó tévéket vásárolhatunk. Érezhető áresést egyedül a 3D-s technológia esetén prognosztizálnak, azt is azonban csak az év végére, ennek nyomán várható fordulat a 3D-s tv-k keresletében itthon is.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.