Egyre nő azok száma, akik szívesebben intézik a számlázást elektronikus úton – derül ki a Díjnet felméréséből. Mint Majtényi Kálmán, a társaság vezérigazgatója közleményében szerepel, a ma még főként közműcégek számláit befogadó rendszerben szívesen látnának az ügyfelek más szolgáltatókat.
A felmérés során megkérdezett közel nyolcezer fogyasztó négyötöde válaszolta azt, hogy elsősorban a kényelmi szempontok vezérelték, mikor a Díjnet internetes szolgáltatása mellett döntött. Majtényi Kálmán szerint „a magyarok gondolkodásmódjának pozitív változását jelzi, hogy a felmérésben szereplők mintegy 60 százalékának döntésében a környezettudatos szemlélet is fontos szerepet játszott”. A válaszolók közel fele elektronikus módon intézné jegyvásárlásait is, s ugyanennyien szeretnék, ha az autópályadíj-feltöltést szintén le lehetne bonyolítani a Díjneten keresztül. A regisztráltak nagy része további közműcégeket is szívesen látna, továbbá nagy igény jelentkezett a biztosítási szolgáltatások bevezetésére, illetve az internetes és mobiltelefonos szolgáltatói számlák intézésére is.
A Díjbeszedő Holding Zrt. fő tevékenysége a közüzemi díjak beszedése s az ahhoz kapcsolódó számlák és küldemények elkészítése, feldolgozása. Ezen túlmenően nyomdai és megszemélyesítési, küldemény-előállítási tevékenységet, illetve lejárt és le nem járt követelések megvásárlására kiterjedő pénzügyi (work-out és faktoring) szolgáltatást is végez. A társaság által fejlesztett Díjnet elektronikus számlabemutatási és -fizetési rendszert 2007 áprilisában indították útjára. Az elmúlt csaknem négy évben 12 szolgáltató társaság és több mint kilencvenezer ügyfél csatlakozott a Díjnethez.
A hazai magántulajdonban lévő, a 2009-es adatok szerint 10,4 milliárd forintos konszolidált árbevételű és 9,60 milliárdos konszolidált saját tőkéjű holding jelenleg közel 850 munkatársat foglalkoztat. Ügyfélkörébe elsősorban számlázási, ügyfél-levelezési feladataikat kihelyező közüzemi szolgáltató nagyvállalatok, pénzintézetek (bankok, biztosítók és nyugdíjpénztárak) és egyéb lakossági szolgáltatást nyújtó (távközlés, műsorszórás) cégek, valamint ügyfeleikkel elsősorban levelezés útján kapcsolatot tartó vállalatok és szervezetek tartoznak. n VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.