A beruházás több mint 80 százalékát, közel 9,4 milliárd forintot a HungaroControl Zrt. saját maga, saját forrásaiból finanszíroz. A fennmaradó 1,6 milliárd forintot az a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv keretében biztosítja. A 2012 szeptemberében üzembe lépő létesítmény révén műszaki-technológiai szintjét tekintve a HungaroControl lesz a régió egyik élenjáró légiforgalmi szolgálata.
A tavaly 9,49 millió járat, forgalmasabb napokon 28 ezer repülőgép közlekedett Európa felett, és mértékadó prognózisok szerint ez a szám húsz éven belül akár a duplájára is növekedhet. Ez óriási kihívások elé állítja majd a kontinens légiforgalmi iparágát, amely hatékonyságában jelenleg messze elmarad az Egyesült Államok mögött. A forgalomnövekedés miatt bekövetkező torlódások és késések évi mintegy 1 milliárd euró többletköltséget jelentenek főként a légitársaságoknak és az utasoknak, nem beszélve a környezetben okozott károkról.
A HungaroControl már most megfelel azoknak a 2014-re meghatározott teljesítménycéloknak, amelyek révén az Európai Unió a kontinens légiforgalmi irányításának versenyképességét kívánja fokozni - hangsúlyozta Szepessy Kornél, a HungaroControl elnök-vezérigazgatója.
A magyar légiforgalmi szolgálat gyakorlatilag nem okoz késést a légitársaságoknak és az utasoknak, díjtételei pedig több mint 30 százalékkal alacsonyabbak az európai átlagnál. Ám a légi közlekedés gyors fejlődése miatt már most komoly fejlesztésekre, beruházásokra van szükség ahhoz, hogy tartani tudja szolgáltatások magas színvonalát.