Felmérés Az Új Széchenyi-terv keretében márciustól megújított pályázati struktúra eredményeként az idén kismértékben javulni tudott a hazai kis- és középvállalkozások pályázati hajlandósága – áll a K&H Bank Zrt. felmérésében. A pozitív tendencia egyrészt annak köszönhető, hogy egyre több cégvezető véli kevésbé nehéznek a pályázati források elérhetőségét, másrészt ismét növekedni tudott az egy vállalkozásra jutó benyújtott pályázatok aránya.
Bár az új pályázati struktúra főként a mikro- és kisvállalkozások pályázati terheinek csökkentését szolgálná, a bank felmérése szerint leginkább a középvállalatok látják úgy, hogy
a pályázati adminisztráció egyszerűsítése könnyebbé tette az uniós források elérhetőségét.
A 300 millió forint éves árbevételt meghaladó középvállalatok esetében 41-ről 20 százalékra csökkent azoknak az aránya, amelyek nehéznek ítélik az uniós források elérhetőségét. A kisvállalkozások esetében ez az arány 43-ról 35 százalékra, a mikrocégek esetében pedig 43-ról csupán 40 százalékra mérséklődött az elmúlt egy évben – hangoztatta Németh László, a K&H kkv-marketing-főosztályának vezetője.
Az újraindult kiírásoknak köszönhetően a kkv-k által
benyújtott pályázatok átlagos száma kismértékben növekedni tudott, jelenleg ez az arány 0,77 pályázat vállalkozásonként. A legnagyobb arányban az agrárcégek nyújtottak be uniós pályázatot, míg a kkv-kon belül a kereskedelmi szektorban a legkisebb az egy
vállalkozásra eső pályázatok részaránya.
A kkv-k számára a pályázatokról való informálódás legfontosabb forrását továbbra is
a pályázati tanácsadó cégek jelentik, mivel a vállalatok mintegy fele elsősorban hozzájuk fordul tájékoztatásért. Szerepük különösen a kisvállalatok esetében kiemelkedő. Az uniós pályázati lehetőségekről a
vállalkozások 65 százaléka
az interneten keresztül értesül, míg személyesen 36 százalékuk, szaklapokból pedig 29 százalékuk tájékozódik. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.