Cégvilág

Sok buktató van a MÁV-Volán összevonásban

Várhatóan kisebb közösségi közlekedési költségtérítés mellett törekszik tevékenysége további optimalizálására a MÁV csoport.

Az egyik fő feladata a holdingszervezet létrehozása, amelynek fontos eleme a pályavasút üzletág – uniós elvárások szerinti – önállósítása lesz, illetve a MÁV-Trakció Zrt.-n belül működő vontatás beszervezése az e szolgáltatásokat igénybe vevő személyszállító társaságba, a MÁV-Start Zrt.-be. Nem ilyen egyértelmű a javítással, karbantartással, járművizsgáztatással, sőt, reményei szerint IC-kocsi-gyártással is foglalkozó MÁV Gépészet beterelése a Start alá.


A majdani holding fontos elemei lennének a Volán társaságok. Az összevonásnak azonban sok buktatója lenne, főként, mert a regionális és az országos érdekek összefésülésével kialakítható optimum bizonyos részterületeken ronthatja a szállítás minőségét, sértheti a helyi lakossági, illetve a vállalati érdekeket is. Mindezekről a MÁV csoport évzáró rendezvényén esett szó, amelyen Szarvas Ferenc vezérigazgató ismertette a társaság előtt álló feladatokat. A MÁV az előzetes adatok szerint 2011-ben 141,5 millió utast szállított, közel 4 millióval többet, mint az előző évben.

Utaskényelmi fejlesztések 2011-ben

l valós idejű

vonaltájékoztatás

l ingyenes wifi

egyes kocsikon

l egysoros sorban

állás a Déliben

l fedélzeti utastájékoztatás

l kerékpárszállítás

bővítése

l otthoni e-jegy nyomtatás

l hatékonyabb

adatfeldolgozás forrás: MÁV

vonaltájékoztatás

l ingyenes wifi

egyes kocsikon

l egysoros sorban

állás a Déliben

l fedélzeti utastájékoztatás

l kerékpárszállítás

bővítése

l otthoni e-jegy nyomtatás

l hatékonyabb

adatfeldolgozás forrás: MÁV -->

ésszerűsítés holding MÁV Volán költségtérítés
Kapcsolódó cikkek