BUX 43,099.47
+0.28%
BUMIX 3,809.92
-0.08%
CETOP20 1,820.32
+0.18%
OTP 9,216
+2.51%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.43%
+3.69%
ZWACK 17,350
-0.29%
0.00%
ANY 1,540
-0.96%
RABA 1,170
+2.63%
-0.98%
+2.19%
+1.35%
0.00%
OPUS 151.8
+1.20%
+5.26%
-0.26%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,810
-1.82%
-0.52%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
-0.22%
0.00%
0.00%
-1.07%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+1.01%
0.00%
-0.52%
-9.40%
-1.11%
-1.33%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
-6.29%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

80 százalékban magyar - Íme, az új Kravtex busz, fotók

A Kravtex-Kühne cégcsoport szeptember 21-én bemutatja új fejlesztésű, Credo Optinell típusnevű intercity autóbuszát. A járművet a gyártó a Volán társaságoknak szánja, amelyek szeptemberben vezették be az emelt szintű távolsági autóbuszos szolgáltatást.

Az ehhez illeszkedő, Credo Optinell a jelenleg elérhető egyetlen magyar gyártmányú távolsági busz. A Credo Optinell elkészülését nagyban segítette az Új Széchenyi terv keretében tavaly elnyert 128,5 millió forint vissza nem térítendő támogatás, amely a cégcsoport technológiai innovációját hivatott elősegíteni.

A megítélt támogatást a buszgyár 308 millió forint saját erővel egészítette ki. Így sikerült többek között egy közel 250 millió forint értékű lézervágó berendezés is beszerzése is.  A Credo Optinell kifejlesztésével a Kravtex-Kühne csoport célja, hogy részt vállaljon a Volán társaságoknál jelenleg üzemelő, közel 500 darab elöregedett távolsági autóbusz cseréjében.

Az új busz közel 80 százalékban magyar terméknek minősül. A magyar hányad elérésében jelentős szerepet játszanak a Magyarországon gyártott főegységek, így a Kühne Zrt.-nél készülő önhordó vázszerkezet, a győri Rába gépgyár új fejlesztésű, 19,5 collos futóművei és a ZF magyarországi üzeméből származó manuális sebességváltó is.

Az új típus versenyképességét az alacsony tömeg és a csúcskategóriás hajtáslánc alapozza meg. Ez a két tényező eredményezi a kategória legalacsonyabb fogyasztását, amely a konkurens, import autóbuszokhoz képest átlagosan 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag felhasználást jelent.

Lezárult a buszfejlesztési program

Négy éve indult és most fejeződött be a magyar tulajdonú Kravtex-Kühne cégcsoportnál az az átfogó buszfejlesztési program, amely egy teljesen új, hazai fejlesztésű buszcsalád létrehozását célozta. A 2009-ben bemutatott első új jármű a Credo Citadell volt, amelynek szóló és csuklós változatait a BKV Zrt. több alkalommal is tesztelte. Ezt követte 2011 év végén a Credo Econell, alacsony belépésű elővárosi autóbusz, majd 2012 áprilisában a helyközi Credo Inovell. A most debütáló Credo Optinell-el négytagúra bővült a buszcsalád.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek