BUX 51,634.7
-0.60%
BUMIX 4,334.51
-0.33%
CETOP20 2,359.97
0.00%
OTP 17,765
-0.73%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
0.00%
+0.54%
-1.35%
ZWACK 16,400
0.00%
0.00%
ANY 1,570
-2.18%
RABA 1,505
-0.33%
0.00%
+0.23%
0.00%
-0.34%
+0.20%
+0.41%
-0.45%
-0.89%
-0.41%
OTT1 149.2
0.00%
+1.25%
MOL 2,426
-0.82%
+1.00%
ALTEO 1,395
0.00%
0.00%
0.00%
EHEP 1,945
0.00%
0.00%
-1.01%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.69%
-0.23%
0.00%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
0.00%
0.00%
+2.44%
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Európán kívüli piacok? A GM fityiszt mutatott a partner Peugeot-nak

Philippe Varin, a PSA Peugeot Citroën elnöke bemutatta a General Motorsszal kötött együttműködési megállapodás részleteit, amelyből kiderül: az amerikai konszern nem segíti hozzá francia riválisát az Európán kívüli piacok meghódításához.

A PSA és a GM együttműködésének kezdetén a hírek arról szóltak, hogy a két vállalat közösen gyárt egy új kisautót a latin-amerikai piacra –  emlékeztet a La Tribune. A PSA azonban feladta ezt az elképzelést, Philippe Varin elnök úgy fogalmazott: áttekintették az Európán kívüli együttműködési lehetőségeket, de azok nem bizonyultak elég vonzónak. A GM Kína elsőszámú autógyártója, Brazíliában pedig a top háromban szerepel a részesedés tekintetében, így nem csoda, ha nem szívesen engedi az asztalhoz a riválisát.

A francia autógyár Kínában mindössze 3,4 százalékot tudhat magáénak, míg Latin-Amerikában 5 százalékos részesedése van, szemben a tavalyi 5,7 százalékkal. Ez most sem fog változni, viszont a két konszern bejelentett egy közösen gyártott Opel márkájú egyterűt, valamint egy kompakt SUV-ot, ami a Peugeot 3008-at váltja majd fel. A két cég egy második, kis egyterűekre vonatkozó közös programot is tervez, részben Opel néven, részben a Citroën C3 Picasso leváltására. Emellett egy létező, de "modernizált" platformra építenek két GM és két Peugeot modellt is, ezzel vélhetően megújul az Opel Corsa. Végül megújított verzió váltja az Opel Insignia, a Citroën C5 és a Peugeot 508 modelleket is.

A Peugeot Citroen értékesítéseinek 58 százalékát teszi ki a válságtól szenvedő európai piac, szemben a Volkswagennel, ahol az arány 48,6 százalékos. Emmanuel Sartorius a kormányzat számára készített jelentésében arra is felhívta a figyelmet, hogy a PSA túl nagy kapacitással rendelkezik a kontinensen, ezt mutatja, hogy a kisebb modelleket gyártó üzemekben mindössze 61,4 százalék a kihasználtság. A PSA átalakítása tehát elkerülhetetlen, ez egy a párizsi régióban található üzem bezárását és nyolcezer munkahely felszámolását jelenti.

A bank mentőövre szorul

A francia autógyártó konszern megerősítette, hogy az állam 7 milliárd eurós kötvénykibocsátással segíti ki a PSA Finance bankot. A 7 milliárd eurós garanciáért cserébe a francia állam tagokat jelölhet a PSA vezetőségébe. A francia cégnek a Le Figaro által idézett közleménye szerint a PSA Finance ezzel összesen 11,5 milliárd eurónyi likviditással gazdálkodhat.


 

Kapcsolódó cikkek