BUX 52,331.31
+0.03%
BUMIX 4,429.91
+0.79%
CETOP20 2,385.41
-0.10%
OTP 18,285
-0.03%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-0.26%
-0.26%
-0.22%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,620
0.00%
RABA 1,570
+1.29%
0.00%
0.00%
-1.09%
+1.72%
0.00%
-0.38%
+2.44%
+1.79%
+0.24%
OTT1 149.2
0.00%
-1.61%
MOL 2,438
-0.25%
-1.32%
ALTEO 1,370
-0.36%
0.00%
+5.08%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
4IG 1,014
+1.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.60%
+0.58%
0.00%
-6.94%
SunDell 37,400
0.00%
+0.75%
0.00%
+2.21%
0.00%
+1.24%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az elbocsátások halasztására kényszerülhet a Peugeot

A párizsi fellebviteli bíróság döntése szerint a PSA Peugeot Citroen nem tett eleget információszolgáltatási kötelezettségének a 8 ezer főt érintő leépítéssel kapcsolatban. A döntés késleltetheti a restrukturációs terv végrehajtását, bár a PSA vezetése hangsúlyozza: folytatódnak a tárgyalások a szakszervezetekkel az ügyben.

A Peugeot tavaly júliusban jelentette be, hogy a korábbi leépítéseket az Aulnay-i gyár bezárása és összesen további 8 ezer dolgozó elbocsátása követi. Az autógyári dolgozókat képviselő CGT szakszervezet bíróságon támadta meg a tervet arra hivatkozva, hogy a menedzsment nem tájékoztatta megfelelően a dolgozókat. Az érdekvédelmi szervezet ma részleges győzelmet könyvelhetett el azzal, hogy a párizsi fellebviteli bíróság megerősítette: a PSA Faurecia nevű leányvállatának alkalmazottait nem informálták kellő mértékben a tervekről.

Ugyanakkor a PSA egészét érintő átalakítási terveket nem teszi semmissé, sőt – a cégvezetés szerint – nem is késlelteti a bírósági döntés. A PSA szóvivője közölte: az ítéletnek megfeleleően azonnal megkezdik a tárgyalásokat a Faurecia érintett szakszervezeteivel, miközben a PSA-dolgozókkal esedékes tárgyalások a tervek szerint haladnak. A PSA nem módosította a tárgyalások lezárására korábban meghatározott határidőt, a Reuters emlékeztet arra, hogy február-márciusban esedékes az egyeztetések befejezése. Annyi biztos, hogy a bírósági döntés nyomán a teljes restrukturálás csak a Faureciával való tárgyalások lezárását követően zárulhat le. 

Az iparügyi minisztériumból a termelés felfuttatásáért felelős minisztériummá átnevezett tárca illetékesei a Le Figaro érdeklődésére tegnap délelőtt nem tudták megbecsülni, mekkora kárt okozhat az anyagi nehézsegekkel küzdő konszern számára a reform késleltetése. A Peugeot a tervek szerint 2015-re térne vissza a nyereséges zónába, a délelőtti kereskedésben a döntés nyilvánosságra hozatala után mindenesetre gyengülni kezdett az autógyártó árfolyama. 

Kapcsolódó cikkek