A Peugeot tavaly júliusban jelentette be, hogy a korábbi leépítéseket az Aulnay-i gyár bezárása és összesen további 8 ezer dolgozó elbocsátása követi. Az autógyári dolgozókat képviselő CGT szakszervezet bíróságon támadta meg a tervet arra hivatkozva, hogy a menedzsment nem tájékoztatta megfelelően a dolgozókat. Az érdekvédelmi szervezet ma részleges győzelmet könyvelhetett el azzal, hogy a párizsi fellebviteli bíróság megerősítette: a PSA Faurecia nevű leányvállatának alkalmazottait nem informálták kellő mértékben a tervekről.
Ugyanakkor a PSA egészét érintő átalakítási terveket nem teszi semmissé, sőt – a cégvezetés szerint – nem is késlelteti a bírósági döntés. A PSA szóvivője közölte: az ítéletnek megfeleleően azonnal megkezdik a tárgyalásokat a Faurecia érintett szakszervezeteivel, miközben a PSA-dolgozókkal esedékes tárgyalások a tervek szerint haladnak. A PSA nem módosította a tárgyalások lezárására korábban meghatározott határidőt, a Reuters emlékeztet arra, hogy február-márciusban esedékes az egyeztetések befejezése. Annyi biztos, hogy a bírósági döntés nyomán a teljes restrukturálás csak a Faureciával való tárgyalások lezárását követően zárulhat le.
Az iparügyi minisztériumból a termelés felfuttatásáért felelős minisztériummá átnevezett tárca illetékesei a Le Figaro érdeklődésére tegnap délelőtt nem tudták megbecsülni, mekkora kárt okozhat az anyagi nehézsegekkel küzdő konszern számára a reform késleltetése. A Peugeot a tervek szerint 2015-re térne vissza a nyereséges zónába, a délelőtti kereskedésben a döntés nyilvánosságra hozatala után mindenesetre gyengülni kezdett az autógyártó árfolyama.