A Mercedes erőművei lehetnek az Aston Martinban
Az Autonews beszámolója szerint az Aston Martin kifejezetten a hajtáslánc fejlesztésben elért eredményei nyomán választotta az AMG-t partneréül. A Mercedes affalterbachi erőgépgyárában minden kézzel készített motoron feltűntetik az összeszerelő munkás szignóját, az AMG jelzés pedig eggyé vált az „izom Mercedesekkel”.
A brit sportkocsi gyár a Mercedes-AMG három motorcsaládjából választhat: soros négyhengeres, V8-as és V12-es motorokból. A mostani bejelentés V8-as motorok fejlesztéséről szólt, a jelek szerint a két cég egyelőre nem fontolgatja új V12-es megtervezését. Az Aston Martinnak nagy lehetőséget jelenthet a német know-how, hiszen a cég jelenleg az egyetlen független luxusgyártó a piacon. Riválisai közül a Bentley mögött a Volkswagen, a Ferrari és a Maserati mögött a Fiat áll. Az Aston Marin 2008 óta próbál talpra állni, tavaly 9 százalékkal csökkent a profitja és 10 százalékkal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban.
Az Aston termelése 15 százalékát adja el Ázsiában és jelentősen növelni szeretné jelenlétét a fejlődő piacokon. Ezzel – kicsit megkésve – követné a Jaguar Land Rovert, amely az elmúlt öt évben 800 millió dollárt fektetett a régiós terjeszkedésre és marketingre, így Ázsia ma a JLR legnagyobb piaca.
A Daimlerrel kötendő megállapodás nyomán a brit luxusgyártó idővel felválthatja a Forddal jó ideje fennálló motorgyártási együttműködését. A Ford 2007-ig az Aston tulajdonosa volt, most pedig V8-as és V12-es motorokat gyárt számára kölni gyárában.
Az IHS Automotive szakértője, Christophe Stürmer úgy látja, a Daimler-üzlet kifejezetten szerencsés az Aston Martin számára, mivel így a cég egy nagyobb partnert vonhat be a gyártásba és jelentős megtakarításokat érhet el a motorfejlesztés terén. De az üzlet a másik oldalról is nyerő lehet, mivel a Daimler adott esetben stratégiai méretűvé növelheti a most megszerzendő 5 százalékos részesedését az Astonban, márpedig „nem rossz, ha az Aston Martint a portfóliódban tudhatod” – fogalmazott Stefan Bratzel, a németországi Autóipari Menedzsment Centrum vezetője.
A Daimler több lépésben, készpénz bevonása nélkül szerzi meg 5 százalékos, szavazati jogot nem adó részesedését az Aston Martinban. A technológiai együttműködés részleteit most dolgozzák ki. A két cég már aláírta az erre vonatkozó szándéknyilatkozatot, a végleges megállapodás szignálására az év második felében kerülhet sor.

