Leállt nagyberuházások, az építőipar lassú sorvadása: a helyi gazdasági lehetőségek aligha kecsegtetnek gyors üzleti sikerrel. Lábodi Zoltán, a Prémium-Ablak Kft. ügyvezetője úgy fogalmazott: a szakterület vérzivataros időket élt át, a kis cégek nagy küzdelmet folytatnak fennmaradásukért.
– Nem volt könnyű az indulás – mondta a cégvezető. – Alighogy megnyitottuk kereskedésünket, a válság első rohama általános visszaesésbe torkollt.
Melyet megúszott a társaság, sőt, a műanyag-, fa- és alumínium nyílászárók kereskedelmével foglalkozó kft. felívelő szakaszt élt át. Ez részben annak köszönhető, hogy új, a legmodernebb termékek forgalmazását kezdték el: az árnyékolástechnikai felszerelések után billenő- és szekcionált garázskapuk értékesítésével bővítették a felhozatalt, majd napelemek és napkollektorok eladását, beszerelését is vállalták. A lakossági megrendelők tábora rohamosan nőtt, s megbízók listájára egyre több önkormányzati intézmény is feliratkozott. A munka nagyjából nyolcvanszázalékát közbeszerzésen nyerik el: iskolák, óvodák felújításában működnek közre, nemrég az egyik fővárosi bölcsődénél több száz ablakot cseréltek ki energiatakarékos, korszerű műanyag nyílászárókra. Lábodi Zoltán úgy fogalmazott: sikerük másik titka a terjeszkedés. Bár egyre élesebb a piaci verseny, mégis új kereskedést nyitottak.
– Nem riadunk meg a kihívásoktól, ezért nyitottuk meg idén nyáron új kaposvári bemutatótermünket – folytatta. – Pécsen is megjelent társaságunk, szerintem ugyanis Baranyában még mindig erősebb a lakossági vásárlóerő, mint sok helyütt Somogyban. Úgy vélem, alapvetően a profi értékesítés áll a siker hátterében. Összességében tizenöt – nyílászáró-beszerelők, festők, kőművesek – dolgozó számára biztosít megélhetést vállalkozásunk, mely az utóbbi időszakban bevételét évről évre csaknem megduplázta, s 2013-ban közel 100 millió forintos forgalmat várunk.
Biztos bevételt jelent a biztonsági piac. A betörésgátló biztonsági vasalattal erősített, hő- és zajvédelem ellen védett ablakok értékesítésével újabb üzleti babérokat arat a kisvállalkozás, mely időközben számos hasonló profilú céget utasított maga mögé. A cégvezető azt mondta: a romló közbiztonság miatt egyre több megrendelést kaptak. A vevők egyre inkább értékelik a kiváló ár-érték arányban kínált minőségi termékkört: amíg egy hagyományos ablakot nagyjából húsz másodperc alatt befeszíthet egy betörő, a speciális nyílászáró akár tizenöt percig ellenáll az erőszakos behatolásnak.
– Üzleti filozófiánk meghatározó eleme a közvetlen, személyes kapcsolat vásárlóinkkal – emelte ki. – Legyen szó bármilyen megrendelésről, célunk, hogy a lehető legjobb ajánlatot tegyük és megállás nélkül bővítjük, fejlesztjük a kínálatot. Tisztában vagyok azzal: a multik terjeszkedése alapjaiban megváltoztatták a vásárlói szokásokat, ám a piaci igényekhez rugalmasan alkalmazkodó, tisztességesen működő kkv-társaságoknak hosszú távon is van keresnivalójuk a piacon. Ez meggyőződésem.
– Családi örökség a sportszeretet – mondta. – A tenisz, foci és az úszás áll az élen, fizikailag, lelkileg feltölt a mozgás.
Cégtörténet:
2007. Hárman megalapították a vállalkozást.
2008. Napkollektorok bővítették a termékkört.
2010. Közbeszerzési pályázatokra jelentkezett a társaság.
2013. Új üzletet nyitottak Kaposváron és Pécsen.
Árbevétel (Ft)
2012. 45,2 millió
2013. 100 millió
Dolgozók száma (fő)
2012. 10
2013. 12
– Családi örökség a sportszeretet – mondta. – A tenisz, foci és az úszás áll az élen, fizikailag, lelkileg feltölt a mozgás.
Cégtörténet:
2007. Hárman megalapították a vállalkozást.
2008. Napkollektorok bővítették a termékkört.
2010. Közbeszerzési pályázatokra jelentkezett a társaság.
2013. Új üzletet nyitottak Kaposváron és Pécsen.
Árbevétel (Ft)
2012. 45,2 millió
2013. 100 millió
Dolgozók száma (fő)
2012. 10
2013. 12-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.