Egy friss felmérés szerint a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) közel húsz százaléka egyáltalán nem rendelkezik stratégiával, ami azért meglepő, mert a CIB Bank megbízásából a GfK Hungária nyolcszáz olyan magyar kkv döntéshozóját kérdezte meg, mely 100 millió és 10 milliárd forint közötti árbevételű. Kiderült az is, hogy komoly fejlődési lehetőségek vannak még a tudatos tervezést illetően a hazai vállalatvezetők számára.
A CIB Stafétabot Kutatásából többek között az olvasható ki: a magyar kkv-k nyolcvan százaléka rendelkezik üzleti tervvel, a válság hatására azonban mindössze harminchét százalékuk módosította azt. A reprezentatív felmérés rávilágít arra is, hogy a társaságok több mint a fele az adott évre, vagy maximum csak egy-két évre tervez előre, tizennyolc százalékuk egyáltalán nem szokott stratégiai tervet készíteni és mindössze három százalékuk tervez öt évnél hosszabb időre.
A CIB Stafétabot Kutatás kitér arra is, hogy a vállalatvezetők többsége számára egy sikeres cég legfontosabb alapismérve az elégedett, visszajáró vevőkör, a megbízhatóság és a stabilitás. Azonban a jó stratégiát, a jó kommunikációt, valamint a folyamatosan növekvő árbevételt és nyereséget jóval kevésbé tartják a siker alapvető ismérvének. A cégvezetők szerint versenyelőnyt a minőségi termékek, a szolgáltatások, a jó kapcsolatok és a kiváló munkatársak biztosíthatnak számukra.
A kiszámíthatóság – ezt hiányolja ugyanakkor a leginkább a gazdasági életből a Kisosz. Az érdekvédelmi szervezet somogyi társelnöke, Kertész Rezső szerint akik néhány évtizede üzletet nyitottak, azok akkoriban álmukban sem gondolták volna, hogy mostanra ide jutnak; huszonhárom éve folyamatosan a szomszédos Ausztria szintjére szeretnének felzárkózni, de kiszámíthatóság tekintetében semmit sem tudtunk közelíteni. Odaát előre tudnak gondolkodni, nem változnak évről-évre a szabályok. Nálunk egy a biztos: egyre több vendéglátós szakember célozza meg a Nyugatot a Balaton partjáról is és nem biztos, hogy csak télre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.