Az Európai Unió tagállamaiban internetező emberek 60 százaléka vásárol az interneten. Legyen szó ruháról, utazásról vagy könyvrendelésről, egyre elterjedtebb a vásárlás e formája - írja az Eurostat közleménye. A 16 és 74 évesek közti felmérés kimutatja, hogy az előző évben a felhasználók 60 százaléka végrehajtott valamilyenféle tranzakciót az interneten.
A legtöbb online vásárló az Egyesült Királyságban és az északi országokban található, míg az előbbiek 82 százaléka, addig az utóbbiak 79 százaléka vásárol az interneten. A lista alján Románia, Bulgária és Észtország áll.
Magyarországon a 2008-ban mért adatokhoz képest jelentősen megugrott a vásárlások száma. Míg 4 évvel ezelőtt a magyarok 5 százaléka rendelt ruhát vagy sporteszközt távoli országokból, addig ez a szám 2012-re 14 százalékra emelkedett. Hazánk az összesített lista 17. helyén áll, a maga 35 százalékával.
Érdekes, hogy Nagy-Britanniában kiemelkedően sokan érdeklődnek az online ruhavásárlás és ételrendelés után, míg Svédországban az utazás, Luxembourgban a könyvek vonzzák a legtöbb vevőt.
Az online vásárlás Angliában (82 %) és Németországban (77 %) ugrott nagyot az elmúlt 4 évben. Ugyanitt megnövekedett az érdeklődés a magazinok, könyvek rendelése és vásárlása terén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.