Az Apple alelnökeként folytatja 2014-től pályafutását a Burberry vezérigazgatója. Angela Ahrendst a luxuscéget a technológiai óriás kiskereskedelemi és online üzleti divíziójának vezetéséért hagyta el – ha ezt nem is az 53 éves üzletasszony kedvéért hozták létre, de ő tölti be elsőként ezt a pozíciót. Ahrendst számára nyilván hízelgő az is, hogy a piac enyhe aggodalommal kísérte bejelentését: miközben az Apple részvényeinek árfolyama a londoni tőzsde nyitásakor 0,66 százalékot emelkedett, a Burberryé 4,35 százalékot zuhant.
Az új alelnök feladata az Apple kereskedelmi tevékenységének felügyelete, stratégiájának kialakítása lesz. Hasonló feladatot Ron Johnson 2011-es, illetve utódjának egy évvel későbbi távozása óta senki nem töltött be a kaliforniai cégnél.
Ahrendts 2006 óta áll a Burberry élén, a nevéhez kötik a brit luxusmárka felvirágzását. Stratégiájának lényege az volt, hogy a Burberry nagyáruházak helyett önálló boltok nyitására helyezte a hangsúlyt – a cégnek a budapesti Andrássy úton is nyílt egy butikja. Hivatalba lépése óta csaknem megháromszorozta a cég eladásait, miközben a részvények ára a négyszeresére emelkedett – bizonyítva nem csak azt, hogy a luxuságazatra a válságnál jobban hat a növekvő kínai kereslet, de azt is, a kockás szöveteiről és trenchcoatjáról híres márka életképes a túltelített piacon. Helyét a Burberry kreatív igazgatója, Christopher Bailey veszi át.
Idén ő a második, aki egy luxuscéget az Apple kedvéért hagy el. Paul Deneve a Kering csoporthoz tartozó Yves Saint Laurent főnöke a különleges projektekért felelős alelnök lett a technológiai cégnél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.