AUTÓIPAR A China Business News szerint a kínai Dongfeng Motor azt tervezi, hogy 10 milliárd jüanért (1,63 milliárd dollár) megvásárolja a súlyos gondokkal küszködő PSA/Peugeot-Citroen csoport 30 százalékát. A bevásárlás egyrészt tőkeinjekciót adna a Peugeot Citroennek, másrészt segítené az Európán kívüli fejlesztésben, amire nagy szükség lehet, hiszen az öreg kontinensen kívül idén a hatodik egymást követő évben könyvelhet el veszteséget a cég. A PSA és a Dongfeng jelenleg három összeszerelő üzemet működtet közösen Kínában, de a francia autógyártó nem erősítette meg a hírt, csak annyit közölt: új ipari és kereskedelmi lehetőségek után kutat különböző partnerek bevonásával. Ugyanakkor Philippe Varin, a PSA vezérigazgatója szeptemberben úgy nyilatkozott, hogy elsősorban ipari együttműködést keresnek a kínai partnerrel, bár nem zárta ki a pénzügyi vonatkozást sem.
Az első félévben 510 millió eurós üzemi veszteséget jelentett és radikális költségcsökkentést hajt végre a PSA, amelynek keretében 11 200 munkahelyet szüntet meg Franciaországban. A cég a túlóradíjak csökkentéséről és a bérek befagyasztásáról tárgyal a szakszervezetekkel, az engedményekért cserébe a termelés és a befektetés emelését ígéri a hazai piacon. Ezeken a tárgyalásokon múlhat, hogy beszáll-e a cégbe egy külső befektető – véli Christian Lafaye, a PSA FO szakszervezetének vezetője, aki szerint ha az üzlet létrejön, a Peugeot család, amely a részvények 25,5 százalékát tudhatja magáénak, elveszítheti a cég irányítási jogát.
A konszern második legnagyobb befektetője a General Motors, 7 százalékos részesedéssel, ugyanakkor a múlt hónapban az amerikai gyártó jelezte: az együttműködés fennmarad akkor is, ha a Dongfeng beszáll a PSA-ba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.