BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Személygépkocsik száma és a gazdasági fejlődés

Ha az egy főre eső bruttó hazai össztermék (GDP) 4000 USA dollárt csak alulról közelíti meg – mint például Hondurasban – az autótulajdonosok száma csak lassan emelkedik. Eme küszöb átlépése után főleg egyenletes jövedelemeloszlás esetén, megkezdődik a középosztály kialakulása. Innentől kezdve az autótulajdonosok száma kétszer olyan gyorsan nő, mint az egy főre eső GDP. A fejlődés csak akkor kezd el ismét lassulni, ha az egy főre eső GDP eléri a 14 000 dollárt, például Oroszország jelenlegi színvonalát: ekkor ugyan tovább nő az autópark, de csak az egy főre jutó jövedelem növekedésének ütemében.

Az átlagosan 30 000 dollárnyi jövedelemmel rendelkező országok esetében az autók száma beáll a középső értékre. Az OECD-hez tartozó országok esetében a személyautók sűrűsége az ezer lakosra jutó 650-800 járműnél éri el a maximumot. Kínában az egy főre eső GDP ma közel 7600 dollár – ők a gyors motorizálódás fázisában találhatók. Ha a globális gépjárműállomány előreláthatólag 2030-ra túllépi a kétmilliárdos határt, akkor csak Kínában például több autó futhat az utakon mint 2000-ben az egész világon. Ázsia autópiaca azonban a becslések szerint még akkor is csak a 15-45 százalékos telítettséget fogja elérni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.