BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tízből hatan netes vásárlók

Az európai uniós netezők közel 60 százaléka vásárolt a világhálón 2012-ben az Eurostat adatai szerint. A hazai internetezőknek csak 35 százaléka élt ezzel a lehetőséggel, viszont a magyar online kiskereskedelmi forgalom a tavalyi 177 milliárd forint után az idén meghaladhatja a 200 milliárd forintot.

A 16-74 év közötti európai uniós internetezők közel 59 százaléka vásárolt a világhálón 2012-ben az Eurostat legfrissebb adatai alapján. A hivatal felmérése szerint az Egyesült Királyságban élő netezők voltak a legaktívabb online vásárlók tavaly, a szigetországban a webet használó felnőttek 82 százaléka vásárolt is az interneten. Dániában és Svédországban egyaránt 79 százalék volt a világhálón vásárló netezők aránya, míg Németországban 77 százalék.

Magyarországon az Eurostat adatai alapján tavaly az internetezők 35 százaléka döntött úgy, hogy vesz is valamit a weben. Ezzel 5 uniós tagállamot – többek között Romániát és Bulgáriát –, előzünk meg, illetve ugyanilyen az online vásárlók aránya Portugáliában és Cipruson is.

Magyarországon a múlt évben 177 milliárd forint volt az online kiskereskedelmi forgalom az eNet Kft. adatai szerint, ez 22 milliárd forintos növekedést jelentett 2011-hez képest. Az idén további jelentős bővülést prognosztizál a piackutató cég, és a kosaras rendszerben értékesítő webáruházak bevétele várhatóan meghaladja majd a 200 milliárd forintot.

A jelek szerint az idei év meghozza a régen várt áttörést a hazai e-kereskedelmi piacon – mondta el érdeklődésünkre Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója. A cégvezető közlése szerint az egész piacon, így náluk is 30 százalék körüli bővülést tapasztaltak az év első kilenc hónapjában az egy évvel korábbival összevetve. Sőt, az októberi forgalmi adatok, mind az Extreme Digital webáruházának látogatottságát, mind a vásárlások számát tekintve már a tavaly decemberi értékeket mutatják. Várkonyi Balázs várakozásai szerint a karácsonyi időszakban ugyan valószínűleg már nem lesz ilyen mértékű a bővülés – a rendkívül magas bázis adatok miatt -, de az egész évet vizsgálva 25 százalék körüli forgalomnövekedést várnak a társaságnál.

A kedvező trend hátterében a szakember szerint az áll, hogy most jutottak el a hazai internetezők arra a szintre, hogy már bíznak az online áruházakban, bátran veszik igénybe ezt a lehetőséget. Az internetes vásárlásnál törvényben rögzített 8 napos elállási idő jelentősen növelte a bizalmat, de a fizetési lehetőségek számának gyarapodása, illetve növekvő elfogadottsága is kedvező hatással volt a fogyasztókra.

Az Extreme Digital vezetője szerint a táblagépek lesznek az idei karácsonyi szezon igazi slágertermékei, de az okostelefonok forgalmában is komoly fejlődést várnak. Új trend, és bár már az idén is érezhető, de várhatóan jövőre teljesedik ki igazán, hogy egyre többen keresik az okosmobilokhoz és tabletekhez használható kiegészítő eszközöket.

A vállalat a karácsonyi rohamra készülve két újabb, jelentős árukészlettel rendelkező ügyfélszolgálati pontokat nyit Budapesten, illetve vidéken is létrehoz egy ilyen létesítményt – közölte Várkonyi Balázs.

Interneten foglaljuk a szállásokat

A múlt évben a teljes hazai szállásdíjbevétel 45 százaléka, mintegy 58 milliárd forintnyi szálláshelyfoglalás érkezett online csatornákon keresztül – derül ki az eNET és a Magyar Hotel Monitor közös kutatásából.

Ebből online közvetítő szereplőkön keresztül 29 milliárd forgalom realizálódott, a legjelentősebb szeletet a klasszikus szállásközvetítők képviselik, mintegy 21 milliárdos közvetített szállásdíj bevétellel. A bónusz/kupon oldalak, és az online utazási irodák magyarországi szálláshelyeket kínáló (utazási költség nélkül vett) ajánlatai további 4-4 milliárdot tesznek ki.

Ebből online közvetítő szereplőkön keresztül 29 milliárd forgalom realizálódott, a legjelentősebb szeletet a klasszikus szállásközvetítők képviselik, mintegy 21 milliárdos közvetített szállásdíj bevétellel. A bónusz/kupon oldalak, és az online utazási irodák magyarországi szálláshelyeket kínáló (utazási költség nélkül vett) ajánlatai további 4-4 milliárdot tesznek ki. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.