– 2014-re három fő irányt határoztunk meg – nyilatkozta lapunknak Daka Zsolt, a mintegy 280 embert foglalkoztató Gyulahús Kft. ügyvezetője. – A fő cél termékeink magas minőségének megtartása, illetve további javítása, a működés technológiai korszerűsítése, valamint piacaink bővítése, együttműködés kialakítása újabb kereskedelmi láncokkal.
A szakember elmondta, a Gyulahús Kft. a legjobb alapanyagokból dolgozik, aminek fontos szerepe van és volt a partnerek bizalmának megerősítésében, a vevői elégedettség elnyerésében.
– Bár a végleges tavalyi pénzügyi eredményeink még nem készültek el, az már teljesen biztos, hogy nyereséggel zártuk az első évünket – értékelte a 2013-as esztendőt Daka Zsolt. Az ügyvezető emlékeztetett, a húsipart jellemzi egyfajta szezonalítás. Év elején mindig csökken a kereslet, hogy azután folyamatos emelkedjen, s az esztendő végére elérje a csúcspontját.
– Örömtelinek tartjuk, hogy az év elejére jellemző visszaesés ellenére eddig minden hónapban pozitív pénzügyi mérleggel zártunk idén is – fogalmazott Daka Zsolt. Kérdésünkre, hogy minek köszönhető mindez, miközben a Gyulai Húskombinát korábban általában komoly veszteséggel zárt, az ügyvezető kifejtette, egyebek mellett áttekintették termékstruktúrájukat, s azokat a korábbi készítményeket nem gyártják, amelyek mínuszokat hoznának a cég számára. Amikor egy-egy új terméket bevezetnek, akkor azt pontos árszint-meghatározás előzi meg. Emellett optimalizálták a működési költségeket is.
A Gyulahús Kft. a térségben kifejezetten népszerű, nagyon sokan keresik szárazáruikat, illetve egyéb készítményeiket, a felvágottakat, a virslit és a májast. Országos szinten a májassal és kolbászféleségeikkel vannak jelen egyre több helyen.
– Szinte hétről hétre születnek újabb kereskedelmi partnerekkel megállapodások, de természetesen soha nem lehetünk elégedettek. Gyakorlatilag folyamatosan tárgyalunk lehetséges partnerekkel – tette hozzá Daka Zsolt. Jelenleg egy székelyföldi együttműködés körvonalazódik, de a Gyulahús Kft. vezetése egyébként is komoly potenciált lát Romániában. Ezen felül Angliától Oroszországig tucatnyi országba eljutnak készítményeik.
A társaság újabb innovációban is gondolkodik, újabb termékek fejlesztésén dolgozik.
Tavaly került a boltok polcaira a Gyulai Kispáros kolbász, amely 2013-ban rögtön Magyar Termék Nagydíjas lett. Ugyancsak az előző évben a Gyulai márkát MagyarBrands és Superbrands díjjal ismerték el, a Gyulai Kolbászt pedig hungarikummá választották.
Névjegy
Daka Zsolt, a Gyulahús ügyvezetője 1969. május 21-én született Medgyesegyházán. A Gyulai Erkel Ferenc Gimnáziumban érettségizett, a Szegedi Élelmiszeripari Főiskolán gépész, később a Budapesti Gazdasági Főiskolán pénzügyi-vállalkozási diplomát szerzett. 1990-től két éven át dolgozott a húskombinátnál. Később Sarkadon és Kondoroson is takarmányüzemvezető-helyettes volt. 2004-ben visszatért a húskombináthoz, ahol előbb beruházási előadó, majd műszaki főmérnök lett. 2013. januárjától a Gyulahús Kft. ügyvezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.