BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olaszokkal lépett frigyre a Szentkirályi Ásványvíz

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvadt a cseh Karlovarské Minerálni Vody Cso-porttal (KMV) közösen létrehozott Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), és meghatározó kisebbségi tulajdonos lesz. A cég elnöke, ami a Kékkú-ti Ásványvíz Zrt.-t is megvásárolta márciusban, Balogh Levente lett.

Beolvadt a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW) a Szentkirályi Ásványvíz Kft., és meghatározó kisebbségi tulajdonos lett – jelentette be szerdán a vállalat többségi tulajdonosát képviselő Alessandro Pasquale és Balogh Leven-te, a magyar vállalat tulajdonos-ügyvezetője.

A CEMW így az olasz Pasquale család által tulajdonolt cseh Karlovarské Minerálni Vody Csoport (KMV) és a Szentkirályi közös vállalata lesz. A tervek szerint az együttműködés során közösen terjeszkednek tovább nemcsak Magyar-országon, hanem a régióban is. A CEMW, amely márciusban megvásárolta a Nestlétől a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t is, Balogh Leventével az elnöki székben működik majd tovább.

"Évek óta próbáltam szakmai és pénzügyi tőkét bevonni, hogy stabilizáljam, és megerősítsem a Szentkirályi tőkeszerkezetét. Ez nem sikerült, mert minden be-fektető teljes egészében fel akarta vásárolni a cégemet, én viszont szeretnék to-vább dolgozni. A KMV-t tulajdonló olasz Pasquale családdal együttműködve ez immár lehetséges” – mondta Balogh Levente, akinek ráadásul régi vágya volt egy közép-európai együttműködés. Hozzátette: 1995-ben, 1998-ban, 2000-ben, 2007-ben és tavaly is kapott felvásárlási ajánlatot.

A Szentkirályi ügyvezetője kiemelte: szerinte most egy magyar multi alapkövét tették le, és ráadásul a CEMW révén 25 év után ismét áll magyar tulajdonos a neves Kékkúti márka mögött. A tőkeerős tulajdonosi háttér pedig lehetővé teszi, hogy a cégek nagy beruházásokat hajtsanak végre a termelési kapacitás bővítése, a logisztikai bázis megerősítése és a termékfejlesztés terén.

„Mivel a multinacionális vállalatok egyre nagyobbak és hatalmasabbak, a velük való versenyhez forrásokra van szükség, és ez az, ami a volt szocialista orszá-gokban – így Magyarországon is – máig hiányzik” – mutatott rá Balogh Leven-te. Mindazonáltal a most bejelentett együttműködés szakmai tőkebevonás, nem tőkeemelés.

A Szentkirályi 6-7 évvel ezelőtt kezdett tárgyalni a Pasquale családdal, ami pél-dául az olasz piacon vezetőnek számító Acqua Vera márka felépítésével és a KMV-n keresztül a több mint száz éves cseh Mattoni márka újbóli felvirágoztatá-sával szerzett hírnevet magának, sőt, vált Közép-Európa vezető ásványvíz-gyártójává. A 750 embert foglalkoztató KMV Csoport Csehországon kívül Szlo-vákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban, Ukrajnában is jelen van, és további 20 országba exportálja termékeit. A család üzleti filozófiájának alapeleme, hogy minden országban, ahol megjelennek, a helyi partnerekkel és a helyi menedzsmenttel dolgoznak együtt, ezért nem is globális márkákat építenek, hanem a helyiek nemzeti karakterét erősítik. Ez biztosítja a Szentkirályi és a Kékkúti nemzeti jellegének megtartását is.

A létrehozott közös vállalat célja egyébként, hogy konszolidálja a minőségi ás-ványvizek magyarországi piacát, és kiaknázza a régiós felvásárlási lehetőségeket.

„A tranzakció lehetővé teszi azt is, hogy a Magyarországon jól ismert termékek az eddiginél nagyobb arányban és hatékonysággal jelenjenek meg a külpiaco-kon” – mondta Alessandro Pasquale.

Családi sikertörténet

Magyarországon 1993 óta forgalmazzák a Szentkirályi ásványvizet, az eleinte veszteséges cég számára az áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar díj hozta meg. A Szentkirályi 2006 óta a piacvezető ásványvíz-márka Magyarországon. 2011-ben árbevétele átlépte a 6 milliárd forintot, egy évvel később pedig már csaknem 7 milliárd forintot könyvelhetett el a cég. 2013-ban ez az összeg 7,5 milliárdra nőtt, tavaly pedig már 8,2 milliárd forint volt. A 2014 decemberi adatok szerint a Szentkirályi piaci részesedése 20 százalék. A vállalat 52 magyar és nemzetközi szakmai, illetve fogyasztói díjat nyert eddig.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.