Beolvadt a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW) a Szentkirályi Ásványvíz Kft., és meghatározó kisebbségi tulajdonos lett – jelentette be szerdán a vállalat többségi tulajdonosát képviselő Alessandro Pasquale és Balogh Leven-te, a magyar vállalat tulajdonos-ügyvezetője.
A CEMW így az olasz Pasquale család által tulajdonolt cseh Karlovarské Minerálni Vody Csoport (KMV) és a Szentkirályi közös vállalata lesz. A tervek szerint az együttműködés során közösen terjeszkednek tovább nemcsak Magyar-országon, hanem a régióban is. A CEMW, amely márciusban megvásárolta a Nestlétől a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t is, Balogh Leventével az elnöki székben működik majd tovább.
"Évek óta próbáltam szakmai és pénzügyi tőkét bevonni, hogy stabilizáljam, és megerősítsem a Szentkirályi tőkeszerkezetét. Ez nem sikerült, mert minden be-fektető teljes egészében fel akarta vásárolni a cégemet, én viszont szeretnék to-vább dolgozni. A KMV-t tulajdonló olasz Pasquale családdal együttműködve ez immár lehetséges” – mondta Balogh Levente, akinek ráadásul régi vágya volt egy közép-európai együttműködés. Hozzátette: 1995-ben, 1998-ban, 2000-ben, 2007-ben és tavaly is kapott felvásárlási ajánlatot.
A Szentkirályi ügyvezetője kiemelte: szerinte most egy magyar multi alapkövét tették le, és ráadásul a CEMW révén 25 év után ismét áll magyar tulajdonos a neves Kékkúti márka mögött. A tőkeerős tulajdonosi háttér pedig lehetővé teszi, hogy a cégek nagy beruházásokat hajtsanak végre a termelési kapacitás bővítése, a logisztikai bázis megerősítése és a termékfejlesztés terén.
„Mivel a multinacionális vállalatok egyre nagyobbak és hatalmasabbak, a velük való versenyhez forrásokra van szükség, és ez az, ami a volt szocialista orszá-gokban – így Magyarországon is – máig hiányzik” – mutatott rá Balogh Leven-te. Mindazonáltal a most bejelentett együttműködés szakmai tőkebevonás, nem tőkeemelés.
A Szentkirályi 6-7 évvel ezelőtt kezdett tárgyalni a Pasquale családdal, ami pél-dául az olasz piacon vezetőnek számító Acqua Vera márka felépítésével és a KMV-n keresztül a több mint száz éves cseh Mattoni márka újbóli felvirágoztatá-sával szerzett hírnevet magának, sőt, vált Közép-Európa vezető ásványvíz-gyártójává. A 750 embert foglalkoztató KMV Csoport Csehországon kívül Szlo-vákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban, Ukrajnában is jelen van, és további 20 országba exportálja termékeit. A család üzleti filozófiájának alapeleme, hogy minden országban, ahol megjelennek, a helyi partnerekkel és a helyi menedzsmenttel dolgoznak együtt, ezért nem is globális márkákat építenek, hanem a helyiek nemzeti karakterét erősítik. Ez biztosítja a Szentkirályi és a Kékkúti nemzeti jellegének megtartását is.
A létrehozott közös vállalat célja egyébként, hogy konszolidálja a minőségi ás-ványvizek magyarországi piacát, és kiaknázza a régiós felvásárlási lehetőségeket.
„A tranzakció lehetővé teszi azt is, hogy a Magyarországon jól ismert termékek az eddiginél nagyobb arányban és hatékonysággal jelenjenek meg a külpiaco-kon” – mondta Alessandro Pasquale.
Családi sikertörténet
Magyarországon 1993 óta forgalmazzák a Szentkirályi ásványvizet, az eleinte veszteséges cég számára az áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar díj hozta meg. A Szentkirályi 2006 óta a piacvezető ásványvíz-márka Magyarországon. 2011-ben árbevétele átlépte a 6 milliárd forintot, egy évvel később pedig már csaknem 7 milliárd forintot könyvelhetett el a cég. 2013-ban ez az összeg 7,5 milliárdra nőtt, tavaly pedig már 8,2 milliárd forint volt. A 2014 decemberi adatok szerint a Szentkirályi piaci részesedése 20 százalék. A vállalat 52 magyar és nemzetközi szakmai, illetve fogyasztói díjat nyert eddig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.