Ötszázmilliomodik autójának legyártása után újabb jubileumot ünnepelt a General Motors: magyarországi gyárában elkészült a nyolcmilliomodik Opel-motor. Solt Tamás, a szentgotthárdi gyár igazgatója elmondta, hogy az új Opelek többségébe már magyar motor kerül. Magyarországon eddig másfél milliárd eurót ruházott be a General Motors, amely az 1992-es autó-összeszerelő üzemével az első nyugati beruházó volt a térségben. Szentgotthárdon hét év alatt 85 ezer Astra és Vectra készült, miközben a jármű-összeszereléssel párhuzamosan motorokat is gyártottak. Ezzel sikerült elérni, hogy a magyarországi járműparkban az Opel a legnépszerűbb, és az európai piacok között is nálunk a legmagasabb, 13,4 százalékos a márka részesedése. 1999-ben a kis szériás autó-összeszerelés leállítása után a nagy volumenű motorgyártásé lett a főszerep. Tavaly már elindult a termelés a 700 millió eurós beruházással feépített Flex-üzemben is, ahol a rugalmas rendszerek révén a piaci igényekhez igazodva három-, illetve négyhengeres benzines, valamint dízelmotorok készülnek. Az újabb beruházásnak köszönhetően a tavalyi 380 ezerről idén 580 ezerre megy fel a termelés, és további növekedés várható, mert szállítanak a brit Vauxhallnak és a dél-koreai Chevroletnek is. A dízelek aránya a tavalyi egyharmadról idén több mint kétharmadra nő.
A gyár létszáma a 2010-es hatszázhoz képest már 1500 fő, és az idén további kétszáz munkatársat vesznek fel. Rajtuk kívül további 600 embert foglalkoztatnak a telephelyen. Jelenleg is tart az új munkatársak betanítása: a felfutással a mai 66 helyett már 49 másodpercenként gördül le a fél kilométeres szalagról egy új motor. A növekvő piaci kereslet miatt a heti műszakok számát 18-ról akár 25-re is emelhetik. Peter Küsper alelnök elmondta: az Opel 2018-ig 27 új autómodellt és 17 új motort mutat be, utóbbiak többsége Szentgotthárdon készül majd. A General Motors legkorszerűbb motorgyára szállítja valamennyi benzines és dízelhajtóművet a szeptemberben Frankfurtban bemutatandó K-sorozatú Astrához. Az ünnepség és a műszakváltás után mindenki hazaindult, de akármerre is ment, az építkezések vagy azok hiánya miatt az első 130 kilométeren a 8-as vagy a 76-os úton is két órával kell számolnia. Azok járnak jól, akik Szentgotthárdon laknak, mert nem kell a közlekedéssel bajlódniuk. Igaz, budapesti albérleti tarifákkal kell számolniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.