BUX 44,034.83
+1.30%
BUMIX 3,777.58
-0.62%
CETOP20 1,851.66
+1.48%
OTP 9,290
+4.03%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,585
+2.92%
RABA 1,125
-0.88%
+4.46%
+0.32%
-0.66%
0.00%
-0.52%
+4.17%
-4.99%
0.00%
-0.95%
OTT1 149.2
0.00%
-1.77%
MOL 2,936
+1.24%
DELTA 39.15
+0.90%
ALTEO 2,760
-0.72%
0.00%
+0.91%
0.00%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.05%
+1.11%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+0.29%
+5.08%
-3.33%
0.00%
-0.77%
+5.29%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
+0.94%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
-5.84%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Ezek a legértékesebb cégek a Forbes 100-as listájája szerint

A Huawei az egyetlen kínai márkaként felkerült a Forbes legértékesebb világmárkákat rangsoroló 100-as listájára – tájékoztatta kedden az MTI-t a Huawei Technologies Hungary Kft.

A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listájára a Huawei a 88. helyre került fel az idén 7,3 milliárd dolláros, az egy évvel korábbinál 9 százalékkal magasabb márkaértékkel. A Huawei előtt a 87. helyen a Chanel, utána pedig a 89. helyen a Target szerepel szintén mintegy 7,3 milliárd dolláros márkaértékkel.

A Forbes idei százas toplistát az Apple vezeti
Forrás: AFP

A mobil távközlési berendezéseket gyártó és forgalmazó, valamint technológiai szolgáltatásokat nyújtó kínai vállalat teljesítménye tavaly az ágazatot meghaladó mértékben növekedett. A cég az okostelefonok világpiacán már a harmadik legnagyobb szállítóvá lépett elő, Kínában pedig piacvezető a nagy piackutató vállalatok, az IDC, az SA és a Trendforce felmérései szerint.

A márka növekvő elismertségét jelzi, hogy a Huawei 2016-ban az Interbrand Top 100 márkaérték-ranglistára is felkerült a 72. helyre, az idén pedig a 40. helyre a Global 500 toplistán.

A Forbes idei százas toplistát az Apple vezeti 170 milliárd dolláros márkaértékkel. Az Apple márkaértéke 10 százalékkal emelkedett egy év alatt. A lista második helyét a Google foglalja el 101 milliárd dollár, az egy évvel korábbinál 23 százalékkal magasabb márkaértékkel. A harmadik helyezett a Microsoft, márkaértéke 16 százalékkal emelkedett egy év alatt 87 milliárd dollárra. A negyedik helyezett a Facebook 73,5 milliárd dollár márkaértékkel, 40 százalékos növekedés után. A Coca-Cola 56,4 milliárd dollárral az ötödik, márkaértéke 4 százalékkal csökkent.

Az első tíz között van még az Amazon, amely 54 százalékos növekedéssel 54,1 milliárd dollár márkaértékre tett szert, ami a hatodik helyezést biztosította számára a listán. A Disney 43,9 milliárd dollárral, 11 százalék növekedéssel 7. a rangsorban. A Toyota márkaértéke 2 százalékkal 41,1 milliárd dollárra csökkent, így 8. lett. A kilencedik a McDonald's 40,3 milliárd dollár márkaértékkel 3 százalék növekedés után. A tizedik pedig a Samsung 38,2 milliárd dollár, az előző évinél hat százalékkal magasabb márkaértékkel.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek