BUX 51,446.2
+0.16%
BUMIX 4,360.92
-0.03%
CETOP20 2,327.67
-1.03%
OTP 17,555
-0.06%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-2.72%
0.00%
+0.67%
ZWACK 16,400
-0.61%
0.00%
ANY 1,595
+1.27%
RABA 1,530
-0.65%
0.00%
-0.58%
+0.28%
-0.35%
-0.79%
-1.14%
+0.90%
+0.30%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,476
+0.57%
-0.97%
ALTEO 1,360
-0.73%
0.00%
+2.80%
EHEP 1,900
0.00%
0.00%
+0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.59%
-22.63%
0.00%
SunDell 37,200
0.00%
-3.79%
+1.35%
+0.57%
0.00%
+0.31%
+2.19%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kiszáll, de marad a médiapiacon Száraz István

Az Origóból és kreatív ügynökségéből is kiszáll Száraz István, de egyáltalán nem fordít hátat a médiának, s többek közt a turisztikai, az informatikai és a vendéglátóipari területen is vannak tervei.

Azt követően sem fordít hátat a médiának Száraz István, hogy a napokban eladta az ország egyik legnagyobb elérésű médiaportfólióját, pontosabban az Origo internetes portált is működtető New Wave Media Group Zrt.-t a Matolcsy Ádám közvetett tulajdonában lévő Magyar Stratégiai Zrt.-nek. Száraz továbbra is tulajdonosa marad az egykor általa megálmodott és mára vezető szerepűvé vált program- és helyszínismertetőket is tartalmazó turisztikai oldalaknak, a We Love Budapestnek és a We Love Balatonnak.

Mindeközben épp ezek sikerére alapozva Száraz – mint a Világgazdaságnak elmondta – további idegenforgalmi portálok fejlesztésében gondolkodik. Még mindig Budapest és a Balaton hazánk vezető úti céljai – véli Száraz –, ugyanakkor több vidéki helyszín is egyre népszerűbb, ezért megérdemelnék a nagyobb reflektorfényt. Egyre nagyobb az érdeklődés mind a hazai, mind a külföldről érkező turisták részéről a magyarországi látnivalók iránt, s az online turisztikai médiumok szerepe ezek ajánlásában, bemutatásában fontosabbá válik, mint valaha.

Száraz István visszatér oda, ahonnan elindult

Száraz tehát – legalábbis ami a médiapiaci jelenlétet jelenti – visszatér oda, ahonnan elindult. Az Origóból azért szállt ki, mert (mint fogalmazott) úgy érezte, most van itt az ideje: két évvel ezelőtt, mikor megvásárolta az Origo Media Zrt.-t, határozott elképzelésekkel vágott bele a cégcsoport újjáépítésébe, s mára a kitűzött célok jó részét – kollégáival és a cégcsoport több száz munkavállalójával közösen – megvalósították. „A gazdaságilag bizonytalan lábakon álló cégcsoportot hosszú évek óta először sikerült nyereségessé tennünk, és üzletileg kiszámítható működést értünk el. Megkezdtük a médiacsoport termékpalettájának kibővítését, egyebek mellett olyan új, ütőképes termékeket fejlesztettünk, mint amilyen az Origo Sport, és közben megújultak a tv-csatornáink. Portfóliószinten növeltük az elérésünket, ezzel megerősítve piacvezető pozíciónkat – sorolja az elmúlt időszak eredményeit Száraz István, majd hozzáteszi: – Ez a cégcsoport ma már jóval több, mint másfél évvel ezelőtt. Elindult a fenntartható növekedés útján, stabil lábakon áll, s egyre több olvasót és felhasználót képes megszólítani.”

Ezek után hagyja tehát ott Száraz az Origót, az üzleti lehetőség pedig egybeesett azzal a személyes ambíciójával, hogy az elkövetkező éveket újabb – más, például az informatikai területeket érintő – tervei megvalósításával töltse. Mindezért a New Wave Media Group Zrt. mellett megválik kreatívipari érdekeltségétől, a Frank Digital Kft.-től is. A tranzakcióra vezetői kivásárlás keretében kerül sor egy ötéves időtartamú, részletfizetésen alapuló pénzügyi konstrukcióban. Az új tulajdonos Osváth Eszter, a Frank Digital szakmai igazgatója, aki a cég alapítása óta dolgozik az ügynökségnél szenior, később vezetői munkakörben.

Száraz a média és az informatika mellett – egyrészt a családi gyökereknek köszönhetően, másrészt épp a két turisztikai oldal finanszírozása miatt – régóta kötődik a vendéglátáshoz is, s ahogyan a médiapiacról, úgy innen sem akar kiszállni.

Kapcsolódó cikkek