BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A törlések miatt nem hozta a várt éves utasszámot a Ryanair

Az előző évben a Ryanair összesen 129 millió utast szállított, 10 százalékkal többet, mint 2016-ban, és 2 millióval kevesebbet az eredetileg tervezettnél.

Tavaly decemberben 9,3 millió utast szállított a Ryanair, csupán 3 százalékkal többet, mint 2016 azonos hónapjában – derül ki a légitársaság szerdai bejelentéséből. A növekedés üteme 2014 márciusa óta nem volt ennyire lassú, akkor éves viszonyításban 4 százalékos utasszám-visszaesést könyvelhettek el – írja a Bloomberg. Az előző évben a Ryanair összesen 129 millió utast szállított, 10 százalékkal többet, mint 2016-ban, és 2 millióval kevesebbet az eredetileg tervezettnél. A budapesti székhelyű Wizz Air mindeközben 28,3 millió ügyfelet vitt el 2017-ben, 24 százalékkal többet, mint 2016-ban.

Forrás: AFP

A Ryanair kihasználtsági mutatója, amely azt mutatja, milyen telítettségi szinttel üzemelnek a repülőgépei, 1 százalékponttal 95 száza­lék­ra emel­kedett 2016 decemberéhez képest. A növekedést a cég az árak csökkentésével érte el, és közleményében 2018-ra további kedvezményeket ígér. Nem csoda, hogy a légitársaság keresi az utasok kegyeit, hiszen a népszerűségét megtépázta, hogy mintegy 20 ezer járatot kellett törölnie szeptembertől a szabadságkiadás változásai miatt.

A Ryanair költségvetését alaposan megnyirbálta, hogy a járattörlések következtében több mint 700 ezer utas jegyének árát kellett visszatérítenie, ami 25 millió euróba került a légitársaságnak. A cég ennek ellenére nem módosította a prognózisát, a március 31-én végződő pénzügyi évben 1,4-1,45 milliárd eurós nettó nyereséget könyvelhet el.

A cél eléréséhez és a megfelelő működés biztosításához a Ryanairnek meg kell állapodnia a pilótáit képviselő szakszervezetekkel. Az alkalmazottak magasabb fizetést és jobb munkakörülményeket követelnek, ellenkező esetben beszüntetik a munkát – a németországi pilóták karácsony előtt már tartottak is egy négyórás sztrájkot. Szerdán a Ryanair Dublinban tárgyalt a Fórsa szakszervezettel, de a héten még a német és a brit pilótákat képviselő csoportokkal is találkoznak.

Veszélyben a Niki felvásárlása

A FairPlane utas-érdekvédelmi szervezet jogi lépése akár szabotálhatja is a Fly Niki eladását az IAG légi közlekedési vállalatcsoportnak – idézi Lucas Floether végrehajtót a Reuters. A FairPlane panaszt nyújtott be kedden a berlini bíróságon, és arra hivatkozva kéri a csődeljárási folyamatok befagyasztását, hogy a Fly Niki több mint egymillió euróval tartozik az utasoknak. Céljuk, hogy a csődeljárási folyamatot Ausztriába helyezzék át Németországból, véleményük szerint ugyanis így az utasok nagyobb eséllyel kaphatnák vissza a pénzüket. A berlini bíróság döntése még a héten várható. | VG

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek