A Netflix és az elnöki pár közötti tárgyalásokról márciusban jelentek meg az első híradások, a hétfői bejelentésben a szolgáltató nem tért ki arra, hogy milyen műsorokról van szó. Közleményükben csupán az állt, hogy „többféle tartalomra” szerződtek, de valószínűleg forgatókönyvvel és anélkül készített sorozatok, dokumentum- és játékfilmek készülnek majd.
Nem várható, hogy 2019 előtt Obama-gyártású műsor kerülne a szolgáltató kínálatába – értesült az AP az ügyletet ismerő forrásból.
Tehetséges, kreatív, inspiráló hangokat szeretnénk felkarolni, akik az emberek közötti megértést és empátiát segítik elő, lehetőséget akarunk adni, hogy történeteiket megismerje a nagyvilág
- idézte Barack Obamát a Netflix közleménye. Michelle Obama ehhez hozzátette, mindig hittek a történetmesélés erejében, mely megváltoztatja a gondolkodást a körülöttünk lévő világról, segít, hogy megértsünk másokat és megnyissuk a szívünket feléjük.
A házaspár – úgy tudni – jó ismerőse Ted Sarandosnak, a Netflix tartalomszolgáltatási igazgatójának, aki elmondta, „hihetetlenül büszkék”, amiért az Obama házaspár őket választotta, hogy „félelmetes történetmesélő tehetségüket” másokkal megosszák.
A Netflixnek világszerte mintegy 125 millió előfizetője van. Noha nézettségi adatokról nem szívesen beszélnek, egyértelmű, hogy elsők az online műsorszolgáltatók növekvő piacán.