Éles vita alakult ki az Internet Hungary konferencia egyik panelbeszélgetésén, amelyen a felek arra keresték a választ, miért fontosabb a márka az áraknál. Carra Anita, a Vodafone lakossági szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese szerint az árban és annak meghatározásában nagyon fontos szerepet játszik az érték, amelyet a vásárlók a márkához társítanak, és bizonyos esetekben a márka képes felülírni az ár fontosságát. Ehhez viszont egy megbízható és jól ismert márkává kell válni. Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító ügyvezetője úgy véli, az online kereskedelem sok területén nem elég a márka, az ár lesz a mérvadó a vásárlások zöménél. Ugyanakkor a márka építésében hosszabb távon mindenképpen érdemes gondolkodni, mert hatással van a választásra és az árra is. Szomolányi Márk, az Auchan digitalizációért és internetes kereskedelemért felelős vezetője pedig azon az állásponton van, hogy komplett marketing- és reklámstratégiát lehet az árra építeni, tehát továbbra is nagyon fontos, de a 199 forintos banán mögött is lennie kell egy felépített márkának, egy megbízható, színvonalas kereskedőnek.
A hagyományos és jól ismert brandeknél nem szabad elhanyagolni, hogy gyakran az életérzés az a mögöttes érték, amely a márka mögötti tartalmat jelenti. Az ár ebben az esetben is fontos tényező, de a vásárlás eldöntésénél lényeges szerepet játszik a márkához kapcsolódó életérzés, a mögöttes tartalom. Rózsa Iván, a Magyar Telekom egykori kommunikációs igazgatója elmondta, hogy olyan termék esetén, mint például az üzemanyag, amelynek nagyon kötött az ára, és a minőségben sincs óriási különbség, a fogyasztó amellett a benzinkút mellett teszi le a voksát, amelyről úgy ítéli meg, hogy a vásárlásával értéket teremt. Nem az én szintjén keletkezik az érték, de a vásárlásával támogathat például hazai művészeket vagy sportolókat. Ma már egyre gyakrabban segítik és befolyásolják a vásárlók döntését az ilyen és ehhez hasonló aktivitások. Carra Anita szerint vannak esetek, amikor megemeli az árat a minőség és a márka iránti bizalom, példaként említette a tavaly bevezetett gyerekórát és egy távol-keleti webáruház kínálatában megtalálható hasonló terméket. A vásárlók zöme azért dönt az előbbi mellett, mert valójában nem csupán egy óráról, hanem a biztonságról mint mögöttes értékről szól a termék. Szolgáltatáscsomagot keres a vásárló, amelynek része a minőség és a lehetőség, hogy bármilyen probléma esetén a szolgáltatóhoz fordulhat. A beszélgetés résztvevői megegyeztek abban, hogy a brand része az árnak, nem lehet szétválasztani, sem szembefordítani őket egymással. A jó ár a vásárlók szempontjából már alap, a fölötte lévő brand, minőség és szolgáltatás az, ami olyan bizalmat ad a vásárlónak, hogy a vásárlás pillanatában az adott vállalat terméke mellett dönt.
Felépített márkának
kell lennie a
199
forintos banán mögött is
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.