K. M. I. | Több mint 210 milliárd forintnyi hiteligényt fogadtak be eddig a Széchenyi-kártya program (SZKP) válsághelyzetre kidolgozott új termékeire, 34 milliárd forintra pedig már szerződést is kötöttek a bankok – mondta Krisán László, a Kavosz Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette, hogy az új termékek május 15-i indulása óta több mint 7500 hitelkérelmet fogadtak, és 1800 felett van a leszerződött ügyletek száma. Az Agrár Széchenyi Kártya Folyószámlahitel Plusz az egyik legnépszerűbb termék a kkv-k körében, a befogadott ügyletek darabszámának felét teszi ki, hitelösszegben pedig a 36 százalékát. A Széchenyi Likviditási Hitel a másik legkeresettebb termék, a befogadott hitelösszeg 42 százalékát teszi ki, darabszámot tekintve pedig a 32 százalékot.
A Széchenyi-kártya program új termékei közül a beruházási hitel új elemekkel bővült, lehetőséget adnak meglévő hitelek kiváltására, üzletrészvásárlásra, a generációváltást segítő átalakulás finanszírozására is.
A kártyák 84 százalékát vidéki vállalkozások igényelték, ezen belül 9 százalékuk Bács-Kiskun megyéhez köthető, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg pedig 8, illetve 7 százalékkal következik a sorban. A régebbi SZKP-termékek átlagos hitelösszege 13-14 millió forint volt, az újaké azonban a duplája, 28 millió forint. A legalacsonyabb összegű ügylet félmillió forint, a legmagasabb pedig 930 millió forint volt – ezt egy építőipari középvállalkozás igényelte.
Parragh László, a Kavosz igazgatósági elnöke szerint nagyok a különbségek abban, hogy a cégek vezetői mennyire bíznak a jövőben, és ez nagyban meghatározza a túlélés érdekében tett lépéseket is. A belföldi keresletet nagyon jónak látja, a külföldit azonban erősen változónak, pedig Magyarország számára nagyon fontosak a külpiacok is, ugyanis az ország GDP-jének a 60 százalékát az export teszi ki. Parragh Lászlónak vannak félelmei, hogy idén még jöhet egy csődhullám a vállalkozások körében, a körbetartozás és a lánctartozás sokakat érint. Azt azonban biztatónak tartja, hogy a hiteltörlesztési moratórium lehetőségével a cégeknek csak alig a harmada élt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.