A digitalizáció, az automatizáció és a marketing fontosságát ma már egyre kevesebben kérdőjelezik meg, az elmúlt hónapokban a szerepük jelentősen felértékelődött a járványhelyzet miatti korlátozások és azok gazdasági hatásai miatt. Az olyan megoldások pedig kiemelkedően fontosak lettek, amelyek a cégek értékesítését támogatják, a marketingtevékenységeiket automatizálják, ezáltal hatékonyabbá tehetik a vállalatok működését, és az értékesítés eredményességén is nagyot tudnak lendíteni. Főleg akkor, ha ezeket a megoldásokat gyorsan és költséghatékonyan lehet bevezetni. A Proworx termékei és szolgáltatásai iránt ezért jelentősen megugrott a kereslet. A 2018 végén alapított startup tavaly folyamatosan növekedett, erre alapozva az idei évre a 2019-es árbevételük négyszeresét prognosztizálták az alapítók. Majd úgy látszott, hogy a járvány keresztülhúzza a terveiket, ehhez képest júliusban és augusztusban soha nem látott mértékű megrendelésállomány érkezett, két hónap alatt kétszer akkora árbevételt produkált a cég, mint tavaly egész évben. A járvány miatt ugyanis a vállalatok belátták, hogy a digitalizáció nem hóbortos vezetők luxusjátékszere, hanem a túlélés talán egyetlen hatékony eszköze lehet. „Azt tapasztaljuk, hogy nagyon sokan az utolsó negyedévben szeretnék behozni a járvány miatti egész éves lemaradást, vagy amennyire csak lehet, csökkenteni akarják a károkat, és bár a karantén idején is sok megrendelésünk volt, most muszáj új kollégákat felvennünk, hogy minden ügyfelet ki tudjunk szolgálni” – mondta a Világgazdaságnak Pichovszky Domonkos, a Proworx alapító ügyvezetője. A startup egyébként egy ötvenfős reklámügynökségi cégcsoport része, amely kimondottan könnyen testre szabható és beüzemelhető, automatizált marketingmegoldásokkal foglalkozik, egyfajta dobozos szellemi informatikai termékkörrel, amely kihívója lehet a nehézkes és drága vállalati informatikai megoldásoknak.
Az ügyvezető elmondása szerint két évtizedes reklámügynökségi tapasztalattal a háta mögött alapítótársaival együtt azt látta, hogy fel kell gyorsítani a megoldások bevezetését, hiszen egy 12-14 hónapos tervezési-fejlesztési átfutás alatt az igények sok esetben már teljesen mások lesznek. Továbbá szükségét látták a munkaerő optimalizálásának is, egyes folyamatokból ki szeretnék iktatni az emberi hibázás lehetőségét, szerintük inkább értéknövelő feladatokra kell használni a munkaerőt. Elrettentő példaként említette az ügyvezető, hogy sok nagyvállalatnál még ma is Excel táblázatokban és szétaprózott dokumentumokban tárolják, hogy milyen reklám- és tájékoztatófelületekre mely marketingüzenetek, mely információs tartalmak kerülnek. A Proworx felhőalapú szolgáltatásával azonban minden felület egy helyen menedzselhető: komplett kampányok foglalhatók, feltölthetők rá a kreatív anyagok, a platform a belső engedélyezési folyamatot is végigviszi, és a rendszer magát a gyártást vagy a megjelenést is koordinálja. E kampányszervezésre létrehozott teljesen digitális és automatizált megoldás sikerrel kezeli a Mol több mint ötszáz benzinkútján megtalálható analóg és digitális reklámfelületeket, bevonva többtucatnyi külső kereskedelmi partnert a közvetlen online felületen keresztüli kampányfoglalásokba.
A startup eddig a szintig kizárólag saját tőkéből jutott el, a közeljövőben viszont a nemzetközi terjeszkedés és a skálázás az elsődleges célja – először a visegrádi országok piacaira szeretne belépni, de a DACH-régió is kiemelt cél. A párhuzamos, több piacon folyó nagyvállalati értékesítés hat hónapnál is hosszabb folyamat, így elkerülhetetlenné vált a tőkebevonás a piaci helyzetben rejlő lehetőségek kiaknázásához. „Bekövetkezett a digitalizációs áttörés, nagyon sok cégnek meg kell lépnie azokat a fejlesztéseket, amelyeket mostanáig folyamatosan halasztott. A Proworx kész és gyorsan telepíthető megoldásokkal tud megfelelni ezeknek az igényeknek. Üzleti számításaink szerint a régió piacain 2-4 millió eurós befektetéssel már meghatározó szereplővé válhatnánk” – mondta Pichovszky Domonkos. Hozzátette, hogy a probléma nem a 2020., hanem a 2021. év, amelyet a konjunktúra nyolc évével ellentétben egy tragikusan rossz év bázisán fognak tervezni. A következő egy-két évben a járványhelyzet gazdasági hatásai miatt nagy marketingbüdzsékre nem lehet számítani, így még jobbak a lehetőségeik, hogy a cégeknek olyan hatékony, gyorsan bevezethető és fajlagosan olcsó megoldásokat kínáljanak, amelyeket csak kevesen tudnak Kelet-Közép-Európában.
A régió piacain 2-4 millió eurós befektetéssel már meghatározó szereplővé válhat a Proworx
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.