Az áprilisi mélypont után a Magyar Suzuki Zrt. havi értékesítési adatai jelentős növekedésnek indultak. Így a vállalat reális célnak látja, hogy az utolsó két negyedévben visszaszerezze a piacvezető pozícióját – hangzott el a Suzuki értékesítési eredményeit bemutató rendezvényen. Augusztus végén a Suzukinak 25,4 százalékos esést kellett elkönyvelnie a piacon az előző évhez viszonyítva. Az új személyautók forgalomba helyezését nézve a nyár végén ismét az első helyen végzett a Suzuki – 1468 új autót regisztráltak, ezzel 13,44 százalékos piaci részesedést szerzett meg –, de az egész évet tekintve még a második helyen áll.
„Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a hibrid hajtást. A márkakereskedőinktől és a piackutatási adatokból érkező visszajelzések azt mutatják, hogy a hibridek fogadtatása jó a fogyasztók körében, ezért reális célnak érzem, hogy az utolsó két negyedévben ismét miénk legyen a piacvezető szerep” – mondta Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője.
A jóval alacsonyabb értékesítési számok hátterében az áll, hogy tavaly a Suzuki kiárusította az összes benzines autót, és csak nagyon nehezen kezdtek megtelni a raktárak hibridekkel az év elején – mivel idén már csak hibrideket értékesítenek. És mivel nem állt rendelkezésre akkora készlet, mint a korábbi években, nem lehetett nagy volumenben értékesíteni. Beszállítói problémák is voltak, az importtermékeket nem tudták akkora mennyiségben lehívni, mint azt korábban tervezték. Tetézte a helyzetet, hogy a járvány nagyon gyorsan éreztette hatását a Suzuki esetében, mivel a márkánál a Magyarországon gyártott modellek esetében kéthetes átfutási idő van, szemben a piacon átlagosnak mondható több hónappal. A talpra állás sem ment egyik hétről a másikra, a gyárleállás után egy műszakkal indult újra a termelés Esztergomban, mára teljesen visszaállt az eredeti munkarend.
A járvány második hullámában nem számít a vállalat akkora piaci esésre, mint amilyen a tavaszi volt, és a következő hónapokban egy olyan terméket dolgoz ki, amely a vásárlás mellett a bérlés lehetőségét is megteremti. A járványhelyzet az egész autóipart visszavetette, a legnehezebb hónapokban (március–április) több mint 50 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az előző év azonos időszakához képest. A korlátozások enyhítésével és a gazdaság újraindulásával egy időben viszont az új autók iránti kereslet is növekedésnek indult. Az itthon gyártott két modell (Vitara és SX4-SCROSS) augusztusban vezette az eladásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.