BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hibrid modellekkel tör a csúcsra a Suzuki

Az áprilisi mélypont után a Magyar Suzuki Zrt. havi értékesítési adatai jelentős növekedésnek indultak. Így a vállalat reális célnak látja, hogy az utolsó két negyedévben visszaszerezze a piacvezető pozícióját – hangzott el a Suzuki értékesítési eredményeit bemutató rendezvényen. Augusztus végén a Suzukinak 25,4 százalékos esést kellett elkönyvelnie a piacon az előző évhez viszonyítva. Az új személyautók forgalomba helyezését nézve a nyár végén ismét az első helyen végzett a Suzuki – 1468 új autót regisztráltak, ezzel 13,44 százalékos piaci részesedést szerzett meg –, de az egész évet tekintve még a második helyen áll.

„Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a hibrid hajtást. A márkakereskedőinktől és a piackutatási adatokból érkező visszajelzések azt mutatják, hogy a hibridek fogadtatása jó a fogyasztók körében, ezért reális célnak érzem, hogy az utolsó két negyedévben ismét miénk legyen a piacvezető szerep” – mondta Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője.

A jóval alacsonyabb értékesítési számok hátterében az áll, hogy tavaly a Suzuki kiárusította az összes benzines autót, és csak nagyon nehezen kezdtek megtelni a raktárak hibridekkel az év elején – mivel idén már csak hibrideket értékesítenek. És mivel nem állt rendelkezésre akkora készlet, mint a korábbi években, nem lehetett nagy volumenben értékesíteni. Beszállítói problémák is voltak, az importtermékeket nem tudták akkora mennyiségben lehívni, mint azt korábban tervezték. Tetézte a helyzetet, hogy a járvány nagyon gyorsan éreztette hatását a Suzuki esetében, mivel a márkánál a Magyarországon gyártott modellek esetében kéthetes átfutási idő van, szemben a piacon átlagosnak mondható több hónappal. A talpra állás sem ment egyik hétről a másikra, a gyárleállás után egy műszakkal indult újra a termelés Esztergomban, mára teljesen visszaállt az eredeti munkarend.

A járvány második hullámában nem számít a vállalat akkora piaci esésre, mint amilyen a tavaszi volt, és a következő hónapokban egy olyan terméket dolgoz ki, amely a vásárlás mellett a bérlés lehetőségét is megteremti. A járványhelyzet az egész autóipart visszavetette, a legnehezebb hónapokban (március–április) több mint 50 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az előző év azonos időszakához képest. A korlátozások enyhítésével és a gazdaság újraindulásával egy időben viszont az új autók iránti kereslet is növekedésnek indult. Az itthon gyártott két modell (Vitara és SX4-SCROSS) augusztusban vezette az eladásokat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.