Az Insignia hivatalosan középkategóriás modell, de a Sports Tourer kombi a méretei alapján már inkább a nagyautók közé sorolható, az aktuális nemzedék a 4986 milliméterével hosszabb az Audi A6 Avantnál és a BMW 5-ös Touringnál. Ezek után nem meglepő az sem, hogy a helykínálat terén nincs szégyenkeznivalója, a hátsó sorban langaléták is kényelmesen elférnek, és az első ülésekhez hasonlóan a hátsók is nagyon jól formázottak. Mivel hátra is jutottak szellőzőrostélyok, és akár ülésfűtés is rendelhető, a második sorban két felnőtt a kihajtható könyöklővel tényleg komfortosan utazhat. Igen ám, de középen hátul más a helyzet! Bosszantó, hogy egy elsőkerék-hajtású autónál a kardánbox mennyi helyet rabol, emiatt a jókora méretek ellenére középen inkább csak gyerekek utazhatnak. A csomagoknak természetesen bőven jut hely, az alaphelyzetben 560 literes raktér akár 1,6 köbcentiméter fölé is bővíthető, az ülések lehajtásával pedig 1,9 méter hosszú tárgyakat nyelhet el a bendő.
Az 593 kilogrammos hasznos terhelhetőséget viszont nem kell kihasználni ahhoz, hogy világos legyen, az 1,6-es, 136 lóerős alapdízel inkább a megfontolt haladást részesíti előnyben. Indulásnál nagyobb gázt kell adni, mint gondolnánk. Ha lendületbe jön a nagy test, már tisztességesen megy, de a korábban tesztre fogott 2,0 literes, 170 lovas kombi azért egy másik világ. Főleg, hogy az 1,6-eshez nem nyolc-, hanem hatfokozatú automatikus váltót társít az Opel, ez a régi vágású szerkezet pedig finoman, de kissé komótosan kapcsolgat. A fogyasztásra nem lehet panaszunk, a vegyes használatban mért 6,4 literes átlag barátságos, a 62 literes tankkal városon kívül az ezer kilométeres hatótávolság könnyedén elérhető. A kellemes rugózás is abszolút illik a nagy kombi karakteréhez, de a hangszigetelés terén lenne hova fejlődni, az 1,6-es karcossága jól kivehető. Azért becsüljük meg a négyhengeres motort, hamarosan már 1,5-es, háromhengeres erőforrás lesz az alap.
Az Insignia egyébként karosszériaváltozattól függetlenül a korrekt ár-érték arányú modellek közé sorolható, az 1,5-es, 140 lovas, turbós benzines 9 080 000 forinttól indul, a tesztelt 1,6-es dízel automatikus váltóval pedig 10 120 000 forintot kóstál. Az utóbbi konfigurációban még a legdrágább Ultimate kivitel is elvihető 12 millióért.
AM-összegzés
Nem kelt csalódást a belépő dízel, de alapvetően azoknak ajánlható, akik a megfontolt közlekedési stílust preferálják, cserébe a fogyasztás és a hatótáv is remek. A 170 lovas, 2,0 literes gázolajos felára 510 ezer forint, ami ebben az ár- és méretkategóriában megfontolandó.
Tetszett
• kényelem
• praktikum, csomagtér
• nagy hatótávolság
Nem tetszett
• visszafogott dinamika
• motorhang
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.